Președintele Klaus Iohannis va circula luni cu trenul pe noua linie de cale ferată care leagă Gara de Nord de aeroportul Otopeni, după ce începând de vineri după-amiază, au avut loc teste cu automotoare Siemens Desiro („Săgeata Albastră”).
Șeful statului a cerut ca trenul să aparțină CFR Călători, scrie site-ul clubferoviar.ro, care mai notează că alături de președintele Klaus Iohannis, la călătoria de test cu automotorul Siemens Desiro va participa și premierul Ludovic Orban..
De vineri, două automotoare Siemens Desiro (cunoscute ca ”Săgeata Albastră”) fac teste pe noua conexiune feroviară spre Aeroportul Henri Coandă Otopeni, care este aproape de finalizare.
”Săgeți” retrase de pe trenurile de Galați și Urziceni
Materialul rulant a fost retras de pe un InterRegio București-Galați și de pe un Regio București-Urziceni. În consecință, trenul IR 1773 București Nord-Galați nu a mai fost operat cu Desiro, ci a fost format din locomotivă General Motors (GM) și două vagoane clasice, iar perechea R 7035/7038 București Nord-Urziceni-București Nord a fost tractată de o locomotivă DA adusă de la Ploiești, la care a fost atașat un vagon.
Toate aceste pregătiri au fost făcute pentru că luni este așteptat președintele Klaus Iohannis, care vrea să meargă cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Henri Coandă. Șeful statului a cerut imperativ ca materialul rulant să aparțină operatorului feroviar de stat CFR Călători, și nu unei firme private, pentru a nu da naștere la speculații.
Marțea trecută, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a călătorit de la Gara de Nord la Otopeni, însă la bordul unui automotor aparținând Transferoviar Călători (TFC), operator deținut de omul de afaceri Călin Mitică, ce mai deține și reparatorul de material rulant Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca. Club Feroviar a relatat că societatea gălățeană Arcada Company a închiriat un automotor de la TFC pentru că acest operator a răspuns solicitării mai prompt decât CFR Călători.
Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.