Micile afaceri de la noi sunt susţinute cu fonduri europene pentru a-şi creşte competitivitatea, astfel încât să-şi poată exporta producţia.
Participarea la târguri şi expoziţii şi publicitatea în spaţiul virtual sunt două dintre modalităţile de promovare a IMM-urilor finanţate prin acest apel de proiecte. Valoarea maximă a sprijinului financiar nerambursabil este de 840.000 de lei (200.000 de euro) pe proiect, dar nu mai mult de 20% din valoarea cifrei de afaceri înregistrate în ultimul an de firma care solicită finanţarea, scrie revista Capital.
Ce cheltuieli sunt eligibile
Sunt considerate cheltuieli eligibile participările la târguri şi expoziţii internaţionale şi participările la misiuni economice în străinătate.
Totodată, sunt eligibile şi cheltuielile legate de elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate de promovare a firmei, cele pentru promovarea online, precum şi serviciile legate de activităţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing.
În aceeaşi categorie intră şi serviciile de identificare a furnizorilor/ clienţilor externi.
Condiţii de îndeplinit
Pentru a obţine fonduri europene, firma trebuie să nu se afle în insolvenţă, în faliment sau lichidare şi să nu aibă obligaţii bugetare de plată nete ce depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimul an.
O altă condiţie este ca aceasta să nu se afle într-o situaţie gravă de încălcare contractuală pentru neîndeplinirea obligaţiilor provenind dintr-o procedură de achiziţii sau dintr-o altă finanţare din fondurile Comisiei Europene.
De asemenea, în faza de înregistrare şi depunere a cererii de finanţare, solicitantul va trebui să dovedească faptul că are capacitatea financiară de a asigura cel puţin cofinanţarea cheltuielilor eligibile ale proiectului.