Partidul Nazist din Germania nu a fost doar o organizaţie politică, ci a reprezentat o maşinărie psihologică teribilă de propagandă.
Naziştii au avut un puternic simţ estetic şi au înţeles pe deplin efectele iconografiei şi ale brandingului. Simbolurile şi culorile nazismului au fost orchestrate cu grijă pentru a avea un impact cât mai puternic asupra germanilor şi chiar a întregii Europe. Nimic nu a fost întâmplător cu privire la simbolul nazist şi la alegerea culorilor roşu, alb şi negru.
Mai mult decât atât, afişarea vulturilor romani şi a frunzelor aurite aveau rolul de a evoca ideea de putere şi de legătură cu cel mai mare imperiu al Antichităţii europene, Imperiul Roman.
Fotograful care a surprins în culori simbolurile naziste
Un fotograf personal al lui Adolf Hitler a realizat o serie de imagini, în timp ce s-a aflat în preajma dictatorului nazist în perioada ascensiunii la putere a acestuia, dar şi după izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial.
Hugo Jaeger a fost unul dintre puţinii fotografi care puteau realiza imagini color în acele timpuri.
După încheierea războiului, Hugo Jaeger a ascuns fotografiile într-o valiză. Atunci când s-a întâlnit cu soldaţii americani, s-a temut că va fi arestat atunci când militarii ar fi descoperit fotografiile. Cu toate acestea, când soldaţii au deschis valiza, atenţia lor a fost distrasă de o sticlă de coniac pe care au găsit-o în interior şi au împărţit-o cu Jaeger.
Acesta a îngropat, apoi, imaginile în interiorul a 12 borcane de sticlă în afara oraşului Munchen şi a vizitat locul respective de mai multe ori, în decursul a mai mulţi ani.
După 10 ani, în 1955, Jaeger a dezgropat fotografiile şi le-a depozitat într-un seif bancar. După încă zece ani, fotograful german a vândut imaginile revistei “Life”.
Aflaţi, din GALERIA FOTO de mai sus, ce imagini a surprins Hugo Jaeger înainte de izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial.