Ilfovenii vor avea transport în comun mai performant decât bucureștenii

Mijloacele de transport în comun din zona Metropolitană bucureșteană vor arăta mai bine decât cele din Capitală. Aer condiționat, podea joasă și sistem video, sunt doar câteva din dotările pe care o să le aibă autobuzele și mocrobuzele care vor circula din 2013 în localitățile din jurul Bucureștiului.

Microbuze și autobuze cu aer condiționat, cu podea joasă, mijloace de informare și nepoluante. Așa va arăta sistemul de transport în comun din jurul Bucureștiului din 2013, potrivit directorului Autorității Metropolitane de Transport Bucureşti, Adrian Criț. Potrivit acestuia, s-a convenit cu operatorii privați și faptul că totate autobuzele și microbuzele să aibă sistem de monitorizare video și de taxare electronică. „Toate mașinile vor fi monitorizare prin sistem GPS, ca să știm unde sunt și câte curse fac”, a explicat, pentru EVZ, Adrian Criț. Asociaţiile patronale din transporturile rutiere sunt de acord cu majoritatea propunerilor Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti (AMTB), în ceea ce priveşte normele de efectuare a transportului public cu autobuzele din zona metropolitană Bucureşti, se arată într-un comunicat remis de către AMTB. „Pentru prima dată, licitaţia de atribuire a traseelor va ţine cont de cerinţe clare de confort şi siguranţă, pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele cu care operatorii de transport vor participa la licitaţie. Printre cerinţele impuse de Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti se află şi obligativitatea dotării cu sisteme de validare electronică a autobuzelor, respectiv sisteme de monitorizare prin GPS a tuturor vehiculelor. În plus, vor fi punctate suplimentar vehiculele ce au emisii poluante scăzute, urmând să se ia în considerare şi capacitatea de transport a vehiculelor”, a declarat Adrian Crit, directorul general al AMTB. Potrivit acestuia, instituţia pe care o conduce urmăreşte ca pe traseele vizate să circule vehicule ecologice, de mare capacitate, care asigură un grad de siguranţă şi confort ridicat, astfel încât să fie creat un model de transport public pentru întreaga ţară.