Ikea, cel mai mare retailer mondial de mobilier şi decoraţiuni, și-a aunțat planul de restructurare a afacerii deoarece creşterea în sectorul de retail încetineşte, comportamentul consumatorilor se modifică rapid, iar serviciile online devin mai populare, transmit DPA, Reuters, AP şi MarketWatch.
Grupul suedez trece printr-o transformare cu privire la amplasarea mai multor magazine în centrul oraşelor pentru a își facilita accesul consumatorilor. În acest sens, a deschis mai mult de o duzină de mici showroom-uri în oraşe precum Londra şi Paris, pentru a satisface mai bine nevoile cumpărătorilor urbani.
„Observăm că sectorul de retail se schimbă într-un ritm şi într-un grad pe care nu l-am mai văzut înainte”, a afirmat miercuri directorul general al Ikea, Jesper Brodin.
Strategia companiei suedeze este să ajungă direct în living room-urile consumatorilor prin creşterea operaţiunilor digitale, online shopping şi oferirea de servicii mai bune celor care au nevoie de livrare la domiciliu. Accentul pe marile depozite va rămâne, dar va fi temperat de alte priorităţi.
Aceste măsuri ar urma să ducă la crearea a 11.500 de locuri de muncă pe plan global până în 2020. Totuşi, aproximativ 7.500 din cei 160.000 de angajaţi ai Ikea ar putea fi concediaţi, în special în domeniul administrativ, cum ar fi comunicaţii şi resurse umane.
Compania va deschide 30 de noi magazine în centrele oraşelor, pentru a-şi spori numărul de clienţi, va investi în livrare, în extinderea gamei de servicii oferite şi în operaţiuni digitale.