Iată crossoverul De Tomaso, concurentul modelului BMW Seria 5 GT

Renumitul productor auto De Tomaso îşi anunţă revenirea pe piaţa de lux cu un prototip crossover, inspirat de BMW Seria 5 GT, pe care îl va expune, luna viitoare, la Salonul auto de la Geneva.

Marca italiană De Tomaso, producătoarea unora dintre cele mai spectaculoase autoturisme sport ale anilor ‘60 şi ’70, îşi anunţă revenirea pe piaţa auto de lux cu un prim model – dintr-o gamă de trei – pe care îl va prezenta la Salonul auto de la Geneva de luna viitoare.

Acestea sunt primele imagini – neoficiale – care au ajuns, astăzi, pe internet, cu prototipul De Tomaso SLC inspirat vizibil de modelul BMW Seria 5 GT.

Potrivit "Automotive News", versiunea de serie a crossover-ului De Tomaso, care nu are încă un nume, va intra în producţie anul viitor, pentru a oferi o alternativă pentru modele consacrate precum deja amintitul Seria 5 GT sau chiar Lexus RX.

Gian Mario Rossignolo, fost CEO al mărcii Lancia, dar şi ex-preşedinte al Telecom Italia, a cumpărat drepturile asupra mărcii De Tomaso în noiembrie 2009, propunându-şi să revitalizeze unul dintre cele mai apreciate nume din peisajul producătorilor de autoturisme exotice cu o producţie de 8.000 de unităţi pe an.

Pe lângă modelul crossover realizat după conceptul care va fi expus la Geneva, gama De Tomaso va fi întregită cu un sedan de lux, dar şi cu un coupe sport extrem.

Afacerea De Tomaso a fost pusă pe picioare în 1959, la Modena, de fostul pilot de curse argentinian Alejandro De Tomaso, care a fost şi şeful mărcii, până în momentul morţii sale, în 2003 – cu un an înaintea lichidării companiei.

De Tomaso a devenit rapid unul dintre cei mai exclusivişti şi apreciaţi producători de maşini sport, cu trei hituri memorabile lansate în anii ‘60 şi ’70: Vallelunga (apărut în 1963), Mangusta (1966) şi Pantera (1970).