Hyundai i20, dotări sau viteză?

Noul Hyundai i20, arată proaspăt şi e prea bine echipat pentru un model de clasă mică. Una dintre versiuni poate fi însă nedrept de lentă chiar şi pentru o maşină de oraş.

Fiecare a cincea maşină nouă vândută în România aparţine segmentului subcompact. Adevărul este că, deşi pare mult, e loc şi de mai bine. Numai clasa imediat superioară (cea compactă) poate rivaliza varietatea ofertei, contra unor preţuri mai mari însă.

Ca regulă generală pentru această zonă a pieţei, preţul de achiziţie are o importanţă capitală în decizia de cumpărare. Nu e de lepădat nici notorietatea modelului, iar clasa mică nu duce lipsă de nume "grele" - Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio. Dotările sunt percepute mai degrabă ca un bonus: bune - atunci când "pică", dar nu neapărat esenţiale. Preocuparea producătorilor vizează mai degrabă configurarea unor versiuni de bază, cele care dau preţul de intrare în gamă, cât mai "aerisite".

În aceste condiţii, decizia importatorului Hyundai de a relansa în România modelul i20 cu un pachet parcă prea consistent de dotări este cel puţin curioasă.

Şi mai neaşteptat, preţul minim pregătit pentru această ocazie (aşadar unul care ar trebui să lase loc ulterior adevăratului preţ, cel de listă - mai mare) reuşeşte să rămână de partea corectă a pragului de 10.000 de euro cu tot cu TVA.

Design inspirat de i30

Dacă designul nu izbuteşte să atragă atenţia asupra modelului coreean (nici după faceliftul prezentat la Salonul de la Geneva), atunci echipamentele puse la bătaie de Hyundai ar trebui s-o facă.

Pe partea de siguranţă, i20 vine nu doar cu ABS, ci şi cu ESP. Airbagurile sunt şase la număr, iar centurile pot fi reglate pe înălţime.

De confort se îngrijesc aerul condiţionat, radio-CD-ul (cu mufă USB), geamurile faţă electrice şi închiderea centralizată. Şoferul are la dispoziţie un scaun cu reglare pe înălţime şi un volan ajustabil pe două direcţii.

În contrast cu bogăţia de dotări, gama de motorizări este, cel puţin la început, foarte simplă. Există o versiune pe benzină (1.2 - 85 CP) şi una pe motorină (1.1 - 75 CP). Cea din urmă - dotată cu un turbodiesel micuţ în trei cilindri (o arhitectură tot mai des folosită), este, pe cât de economică, pe atât de lentă.

Dacă despre un consum de 3,8 "la sută" am mai auzit în ultima vreme, cu o acceleraţie 0-100 km/h realizată în 16 secunde nu ne-am mai întâlnit de multă vreme.

Este foarte posibil ca noul Hyundai i20 să fie cel mai lent model bine dotat existent în România.

Plusuri

  • Preţul minim situat sub 10.000 de euro
  • Echiparea foarte bogată
  • Consumul redus oferit de versiunea turbodiesel

Minusuri

  • Gama de motorizări (două unităţi disponibile la lansare) 
  • Acceleraţia versiunii turbodiesel (0-100 km/h în 16 secunde)

DATE ESENŢIALE: Hyundai i20 FL Model: subcompact cu 5 uşi Dimensiuni (L x l x h): 3,99 x 1,71 x 1,49 m Motorizări: benzină (1.2 - 85 CP), turbodiesel (1.1 - 75 CP) Transmisie: 2x4 (faţă), 5+1 M Performanţe de top: 12,7 s (0-100 km/h), 168 km/h (vit. max) Consum oficial minim: 3,8 l/100 km (urban-extraurban) Preţ minim de lansare cu TVA: 9.862 de euro

Alternative: Ford Fiesta (11.550 de euro,  1.2 - 60 CP Ambiente), Renault Clio (11.250 de euro, 1.2 - 75 CP Autentique), VW Polo (11.496 de euro, 1.2 - 60 CP Trendline), Skoda Fabia (10.340 de euro, 1.2 - 60 CP Active), Dacia Sandero (7.300 de euro, 1.2 - 75 CP Go!)