Compania taiwaneză High Tech Computer (HTC), care produce telefoane inteligente (smartphone) şi asistenţi digitali personali (PDA), are ca obiectiv intrarea în topul primelor trei companii de pe piaţa românească de profil, în următorii doi ani, a declarat azi directorul pentru Europa de Est al companiei, Tomasz Lesniak
„Până în 2010 dorim să intrăm în top 3 pe piaţa românească, eventual chiar pe locul doi. Piaţa din România are un potenţial imens şi suntem dedicaţi misiunii de a dezvolta marca HTC şi aici”, a spus Lesniak.
Anul trecut, HTC a avut în România o cotă de piaţă de mai puţin de 5% pe segmentul smartphones, în timp ce la nivel mondial cota a fost de 10-12%.
Este posibilă deschiderea unui birou local
Totodată compania s-a lansat oficial pe piaţa autohtonă. Activitatea din România va fi coordonată de la centrul regional din Varşovia.
„Vrem să ne dezvoltăm prezenţa în România şi în funcţie de evoluţie, vom lua în calcul şi deschiderea unui birou local”, a adăugat Lesniak. Momentan, HTC are un reprezentant în România. Compania a lansat, azi, terminalul Touch Diamond, care va fi disponibil în România începând cu lunia iunie, la un preţ de circa 500 de euro.
HTC a fost fondată în anul 1997 iar anul trecut a realizat o cifră de afaceri de 3,7 miliarde dolari. Compania are în prezent 6.000 de angajaţi, din care o treime sunt ingineri implicaţi în procesele de cercetare şi dezvoltare.
Terminalele „deştepte” prind la români
Telefoanele inteligente vor reprezenta aproximativ 14% din piaţa românească de terminale mobile în 2008, potrivit informaţiilor furnizate de Vodafone România. Procentul este unul ridicat, având în vedere că în Europa aceste terminale reprezintă 15% din totalul vânzărilor, iar în SUA circa 30%. Mai mult, piaţa de smartphone autohtonă ar putea depăşi anul acesta nivelul de 250 de milioane de euro. Alţi jucători importanţi pe piaţa telefoanelor inteligente în România sunt Nokia, Sony Ericsson şi BlackBerry.
(16:51)