Povestea bucureșteanului care și-a găsit în Capitală o „clonă” a autoturismului lui dă startul unor noi cercetări privind furturile de autoturisme. O anchetă finalizată la începutul anului s-a soldat cu trimiterea în judecată a 19 persoane.
UPDATE: Un cititor EVZ ne-a scris că a pățit același lucru anul trecut, în luna martie: „ Am găsit o mașină identică cu a mea la Obor. I-am făcut poze și m-am dus imediat la poliție în Pipera cu toate actele pe care le aveam eu. Cei de la Udriște s-au ocupat, au găsit mașina după două săptămâni, au ridicat-o și l-au arestat pe respectivul. Mașina fusese furată în Italia. Și mie au încercat polițiștii să-mi sugereze că hoții au căutat mașina în trafic. Vrăjeală!! Chestia asta se face cu complicitatea celor din poliție!”, a spus bucureșteanul. Purtătorul de cuvânt al Poliției Capitalei, Diana Sarca, a declarat că în cazul bucureșteanului care a găsit pe o stradă din București un autoturism de același model, cu aceeași culoare și cu același număr de înmatriculare s-a deschis o anchetă, la care lucrează deopotrivă Interpolul, pentru găsirea proprietarului „clonei”. Cazuri asemănătoare au mai avut loc în Capitală. La începutul anului, procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul București aduceau în fața instanței 19 persoane care s-au ocupate de „clonări” de autoturisme. Rețeaua lor funcționa cu ajutorul unor polițiști și al unor funcționari de la Registrul Auto Român (RAR). Pașii pe care ei îi urmau erau aceștia:
- Închiriau autoturisme din străinătate. Mașinile erau aduse în țară în perioada în care contractul de închiriere era încă valabil, așa că șoferii aveau la ei talonul mașinii, polița de asigurare și cartea verde.
- Odată ajunși cu mașinile în România, hoții duceau mașina la Registrul Auto Român, unde prezentau actele orginiale ale autoturismului, dar aveau și acte false de vânzare-cumpărare, care arătau că mașina fusese achiziționată din străinătate. Acest lucru putea fi făcut doar dacă contractul de închiriere al mașinii era încă valabil, astfel încât bunul să nu figureze în baza de date ca fiind furat.
- Primeau de la RAR cartea de autenticitate și mergeau apoi la serviciul înmatriculări, pentru a obține acte definitve.
Pe lângă aceste metode, infractorii se ocupau și de „clonarea” de mașini, operațiuni pentru care erau ajutați de polițiști. Hoții furau mașini din străinătate, le aduceau în România, iar complicii din structurile poliției îi ajutau să găsească date de identificare ale autoturismelor. Ei căutau mașini de același model și având aceeași culoare, apoi le „fabricau” plăcuțe de înmatriculare false. De regulă, mașinile furate erau vândute de hoți la prețuri foarte mici. Cumpărătorii erau oameni de încredere. Capul rețelei era Cornel Constantin Niculoiu. El a fost prins în luna august a anului trecut.