Honda spală ruşinea păţită cu hibridul Insight

Producătorul auto japonez a optimizat modelul hibrid Insight. Versiunea care va fi prezentată la Salonul auto de la Frankfurt de luna aceasta reuşeşte, în sfârşit, să arate ca o maşină eco. Concurentul celebrului Toyota Prius coboară, în premieră, sub bariera de 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Honda relansează, la Salonul auto de la Frankfurt, autoturismul hibrid Insight.

De data aceasta, cu mai multă grijă pentru imaginea acestui model.

Versiunea ajustată estetic şi optimizată tehnic a vehiculului japonez dotat cu două motoare (unul pe benzină, altul electric) va emite, în sfârşit, mai puţin de 100 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs.

Cifra oficială exactă: 96 g/km.

Versiunea comercializată până în prezent făcea o propagandă destul de neconvingătoare trendului eco, din cauza nivelului de emisii: 105 grame CO2/km - evident mai mare decât cel oferit de rivalul Toyota Prius (92 g CO2/km).

Chiar mai ruşinos, hibridul Honda Insight emana în atmosferă mai mult dixid de carbon decât destule autoturisme "normale", echipate exclusiv cu motoare termice.

În comunicatul dat publicităţii astăzi, Honda trâmbiţează inclusiv reducerea consumului de combustibil pentru noul Insight, fără a oferi şi o cifră care să susţină această pretenţie.

Modificările tehnice, care au vizat inclusiv trenul de rulare, au avut ca ţintă adiacentă îmbunătăţirea confortului şi a stabilităţii modelului Insight.

În fine, aşa cum se poate observa în imaginea alăturată, difuzată astăzi, Honda a retuşat designul exterior, mai cu seamă la nivelul grilei frontale. 

Ceea ce nu prea se vede în fotografie, dar este menţionat de producător: spoilerul spate este acum mai subţire, iar vizibilitatea spre spate - îmbunătăţită.

Honda va oferi şi restul de informaţii despre versiunea optimizată a hibridului Insight peste două săptămâni, în deschiderea Salonului auto de la Frankfurt.