H&M, primul magazin în România, la primăvară

Retailerul suedez H&M, care se ocupă cu designul şi vânzarea de articole vestimentare, va deschide, în primăvara anului viitor, în Bucureşti, primul său magazin din România.

"Croaţia şi România vor deveni noi pieţe în portofoliul H&M, cu inaugurări la Zagreb şi Bucureşti în primăvara lui 2011", se spune într-un raport al companiei.

Potrivit unor informaţii publicate săptămâna trecută de agenţia Mediafax, firma de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield negociază aducerea H&M în centrul comercial ParkLake Plaza, care urmează să fie dezvoltat pe locul fostei baze sportive "Spartac" din Parcul IOR din cartierul Titan din Bucureşti.

"Negociem aducerea H&M în proiectul ParkLake. Le-a plăcut proiectul, dar nu am semnat încă nimic cu ei, dar la nivelul unei astfel de companii nu se aruncă cu vorbe", a declarat pentru sursa citată directorul general al Cushman&Wakefield, Răzvan Gheorghe, care se ocupă în exclusivitate de închirierea spaţiilor din centrul comercial.

Fondată în 1947 în Vasteras, Suedia, de către Erling Persson, compania a avut ca obiect iniţial de activitate vânzarea de articole vestimentare pentru femei şi era numită "Hennes", echivalentul în limba suedeză pentru "al ei".

În 1968, în urma unei importante achiziţii, a unui magazin de articole de vânătoare, brandul s-a diversificat, trecând şi la producţia de haine pentru bărbaţi. Tot atunci, numele companiei s-a transformat în  Hennes&Mauritz, care, mai târziu, s-a redus la abrevierile H&M.

Primul magazin al brandului, deschis în afara Suediei, a fost cel din Norvegia, în 1964. Au urmat lansări în Europa, cele mai multe, apoi America (2000), Asia, Dubai (2006), Israel şi Rusia. H&M intenţionează să se extindă şi America de Sud, concentrându-şi atenţia asupra Argentinei.

Prosperi şi pe criză

În primul semestru al acestui an, vânzările H&M au crescut cu 3,9%, la 51,88 miliarde coroane suedeze (5,4 miliarde euro), de la 49,83 miliarde coroane în perioada similară a anului trecut. Profitul net al companiei a urcat cu 32,2%, de la 6,77 miliarde coroane la 8,95 miliarde coroane (939,3 milioane euro), se arată în raportul prezentat de retailerul suedez.