Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) a realizat, în cadru operaţiunii Apollo, harta relaţională a tuturor firmelor care emit şi utilizează facturi false, a anunțat astăzi DGAF.
Direcția avertizează contabilii că înregistrarea în evidenţele contabile a facturilor false conduce la dispunerea măsurile legale ce se impun, inclusiv sesizarea organelor de urmărire penală.
„În cadrul operaţiunii Apollo, care vizează atât firmele care emit facturi false, cât şi pe cele care utilizează aceste facturi, în urma verificării documentelor transmise de contribuabilii aflaţi în primul eşantion analizat, au fost identificate o serie de aspecte care confirmă analizele de risc. (...) În perioada de documentare, utilizând informaţiile fiscale disponibile în bazele de date proprii şi aplicaţiile informatice de analiză, DGAF a identificat şi a construit harta relaţională a tuturor firmelor implicate în acest fenomen (emitenţi şi beneficiari care au înregistrat în evidenţe aceste documente)", scrie în comunicat.
„Înregistrarea în evidenţele contabile a facturilor false este o practică frauduloasă care conduce automat la dispunerea măsurile legale ce se impun, inclusiv sesizarea organelor de urmărire penală", mai scrie în comunicat.
Totodată, instituţia anunţă că a constatat nereguli în aproape 90% din cazurile analizate din primul eşantion de firme în cadrul operaţiunii Apollo, în care sunt controlate societăţile care emit facturi false şi cele care le utilizează.
Una din neregulile descoperite de DGAF este că majoritatea facturilor sunt emise pentru produse a căror valoare (inclusiv TVA) este mai mică de 5.000 lei şi sunt achitate în numerar (între 4.800 - 5.000 lei).
DGAF a constatat și „modificarea datei chitanţelor emise, suspiciunea rezonabilă fiind că s-a urmărit încadrarea în limita unui plafon zilnic de 5.000 lei conform reglementărilor referitoare la tranzacţiile în numerar”.
Nu toate societăţile verificate au pus la dispoziţie toate documentele solicitate (exemplu: nu au transmis toţi furnizorii, unele au transmis doar note de recepţie, unele au transmis facturi numai pentru o anumită perioadă etc.). De asemenea, s-a constatat nerespectarea cronologiei/ordinii eliberării facturilor, mai scrie în comunicat.