HANDELSBLATT (Germania), 8 decembrie 2020 – Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer (CSU – Uniunea Creștin-Socială din Bavaria), anunță de luni bune cu surle și trâmbițe ruta feroviară Trans-Europa-Express 2.0.
Conexiunile feroviare rapide și transfrontaliere ar trebui să lege metropolele europene. La urma urmei, cele patru companii de căi ferate de stat – Deutsche Bahn, ÖBB, SNCF și SBB – au reușit acum să convină asupra a șapte noi conexiuni de tren de noapte.
Este ceea ce au anunțat marți companiile în cadrul Conferinței Europene a Miniștrilor Transporturilor, desfășurată sub conducerea lui Scheuer: „Vă urcați seara în tren la München sau Berlin și ajungeți dimineața relaxat la Paris sau Bruxelles cu Trans-Europa-Express, TEE 2.0, și cu ajutorul unor oferte atractive de tren de noapte. În plus, în viitor, vom fi și mai ecologici pe căile ferate din Europa”, a mai precizat Scheuer.
Finanțarea ar trebui să fie în continuare deschisă. Deutsche Bahn și-a anulat trenurile de noapte cu ani în urmă, deoarece a suferit pierderi mari. De atunci, Căile Ferate Federale Austriece (ÖBB) au dominat, cu expresul lor de noapte, afacerile din Europa. Liniile internaționale sunt deja operate în cooperare cu alte companii feroviare.
Pentru Richard Lutz, liderul companiei Deutsche Bahn, probabil că nu există o altă alternativă. „Trenul de noapte este o afacere între parteneri”, a afirmat Lutz la semnarea contractului. „Dacă fiecare companie feroviară ar introduce un mic tren de noapte, nu ar ajuta pe nimeni. Soluția este o diviziune clară a muncii, încorporată într-un joc de echipă autentic.”
Oricum, Lutz are îngrijorări mai mari, care au acum prioritate în fața înființării unei rețele transeuropene de trenuri. Pandemia de coronavirus a afundat adânc în criză cea mai mare companie feroviară din Europa și îndoielile cresc dacă compania Deutsche Bahn își va putea vreodată regăsi complet drumul.
Traducerea: Vera Ștefan/vstefan/fmatei