Producătorul chinez de mașini electrice Great Wall Motor (GWM) a anunțat că-și va închide sediul central din Uniunea Europeană, din München. Sistarea activității va avea loc în luna august, urmând ca toți cei 100 de angajați să fie concediați. Compania chineză își adaptează astfel strategia europeană la condițiile de pe piața UE a vehiculelor electrice, care devine tot mai restrictivă pentru producătorii străini, conform Bloomberg.
Taxele vamale alungă GWM din Germania
Great Wall Motor și alți producători chinezi se așteaptă la o creștere a taxelor vamale practicate de UE, la importurile de mașini electrice, ceea ce ar reduce competitivitatea vehiculelor produse în China.
Great Wall Motor a avut în 2023 vânzări de 6.300 de bucăți în UE, număr ce reprezintă de aproximativ 2% din exporturile totale de automobile electrice ale GWM.
Great Wall reprezintă unul dintre cele mai mari grupuri auto din China.
„Aventură” falimentară și în Bulgaria
GWM nu este necunoscută românilor. În urmă cu peste zece ani, GWM a încercat să intre cu marca Hover pe piața din România.
Great Wall Motor a trezit din nou interesul presei și al jucătorilor din domeniul auto și în 2012, când a investit într-o mică uzină de asamblare în Bulgaria, „aventură” care nu a durat însă mai mult de cinci ani; în 2017 filiala chineză din Bulgaria își declara falimentul și se retrăgea de pe piața vecinilor noștri din sud (eșecul firmei chineze era a cincea încercare de a asambla mașini în Bulgaria – după eșecul Fiat, Renault și Rover, ca să nu mai vorbim de Mosviciul sovietic).
Ulterior, prin trecerea la motoarele electrice, Great Wall Motor a intrat în grupul select al firmelor chineze care încercau să intre în Europa, a doua cea mai mare piață auto a lumii, la concurență cu cea din SUA.
GWM a încercat să penetreze piața europeană, atât cu mărci proprii, precum BYD sau Nio, cât și cu mărci europene, incluse în portofoliul GWM, precum Volvo sau MG (acestea din urmă mult mai cunoscute românilor).