Conform acestei ultime variante, aprobate de Comisia Europeană, autoturismele euro 3 şi euro 4 vor fi taxate în funcţie de emisiile de dioxid de carbon. Potrivit noii grile de calcul, valoarea taxei scade cu 5 la sută pentru fiecare an de vechime al maşinii faţă de cea încasată în prezent. Doar unele maşini euro 3 au, însă, menţionate în cartea tehnică emisiile de dioxid de carbon.
Pentru cele care nu au aceste informaţii specificate, vor fi luate în calcul toate emisiile de poluanţi, precum oxidul de azot, legate direct de cilindree şi vechimea vehiculului.
Proprietarii acestor maşini pot cere Registrului Auto Român să evalueze gradul emisiilor poluante. Testul special costă, însă, 600 de euro, bani care vor fi adăugaţi taxei de poluare auto. Taxa va fi calculată după noile principii şi pentru maşinile euro 2, euro 1 şi non-euro. Noua taxă de mediu ar urma să intre în vigoare la 1 iulie. Banii încasaţi urmează a fi folosiţi pentru finanţarea unor proiecte şi programe de protecţie a mediului.
Vom reveni cu amănunte.
(12:05)