Grindeanu, reacţie după materialul EVZ: Pentru a ajunge la România autostrăzilor trebuie să construim România competentă

Premierul Sorin Grindeanu a declarat, miercuri, că este normal ca societatea românească să dorească o țară a autostrăzilor și a marilor investiții, dar acest lucru nu se poate decât cu o Românie competentă, la care se ajunge prin educație.

Şeful Guvernului, Sorin Grindeanu, a explicat astăzi că pentru a avea o reţea a autostrăzilor este nevoie de construirea unei Românii competente.

"Vom identifica soluții pentru a răspunde prin intermediul educației provocărilor cu care se confruntă România astăzi în zona modelelor și valorilor, a capitalului social, chiar și pe piața muncii. Auzim exprimate în spațiul public opinii dintre cele mai diverse despre cum ar trebui să arate țara noastră, viziuni complexe menite să construiască România autostrăzilor, România energetică sau România marilor investiții. E foarte corect și normal să ne dorim aceste lucruri, dar eu cred că pentru a ajunge acolo e imperios necesar ca mai întâi să construim cu adevărat România competentă, iar acest deziderat nu se poate atinge decât prin educație", a afirmat Grindeanu, în cadrul unei conferințe organizate la Academia de Studii Economice.

El a arătat că orice lucru care trebuie realizat fie în industrie, fie în economie sau turism necesită oameni bine pregătiți în acele domenii care să dețină cunoștințe teoretice și competențe practice. "Pentru a construi o Românie competentă, avem însă nevoie de o viziune pe termen lung, până în 2030, la care să participe toate forțele societății", a adăugat premierul. Acesta a subliniat că este foarte importantă colaborarea dintre Ministerul Educației și Administrația Prezidențială pentru continuarea strategiei privind educația.

EVZ a publicat în ediţia de print şi online de astăzi o amplă analiză privind autostrăziile din România. Potrivit datelor obţinute de reporterii noştri, statul a cheltuit peste 45 de miliarde de lei pentru construcţia de autostrăzi în perioada 2004-2016. Cu toate acestea, s-au dat în folosinţă, în perioada 1990-2016, doar 633 de kilometri. Pentru perioada 1990-2004, arhiva cu banii alocaţi nu poate fi accesată, susţin reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii.

Ciţiţi aici analiza completă publicată astăzi de Evenimentul Zlie: