Cazul Facebook a deschis Cutia Pandorei, specialiștii confirmând dezvăluirile făcute în privința lipsei de siguranță la care sunt supuți cetățenii, precum și abuzurile marilor companii din domeniul IT.
După Facebook a fost luat în collimator un alt gigant, Google. Acesta, la fel ca Facebook, colectează o mulţime de date personale despre utilizatorii săi, arată consultantul şi dezvoltatorul web Dylan Curran într-un articol publicat în „The Guardian“.
Numai că informaţiile de pe le poți șterge. oogle arhivează datele despre locurile în care te-ai aflat – ştie pe unde te-ai plimbat şi-ţi arată asta pe o hartă a lumii –, căutările tale de pe internet, aplicaţiile pe care le utilizezi, preferinţele muzicale de pe Youtube şi multe altele.
Toate aceste informaţii sunt păstrate privat, dar Google are ca scop cunoaşterea în detaliu a obiceiurilor utilizatorilor săi, în aşa fel încât reclamele pe care i le va prezenta să corespundă cât mai bine profilului acestora. Aceasta este varianta oficială.
Numai că explicația nu este suficientă pentru Uniunea Europeană, care dorește legi mai aspre pentru protecția consumatorilor în fața Facebook și Google.
Google stochează informaţii despre fiecare dispozitiv Android la care sunteţi conectat. Ideea e simplă: vrea să ştie cât mai bine ce recomandări de servicii şi aplicaţii să vă facă atunci când veţi avea un dispozitiv nou. Ce puteţi face: Accesaţi My Activity/Activitatea mea la acest link. Click pe butonul de Activity Controls din partea stângă a ecranului. În josul paginii o să găsiţi Device Information/Informaţii despre dispozitiv. Dezactivaţi această opţiune, apoi apăsaţi click pe butonul Pause/Pauză.
Potrivit Huffington Post, Google împarte foarte puţine informaţii despre datele voastre personale cu agenţiile de publicitate. Ceea ce face însă e să utilizeze toate aceste date pentru a crea un profil anonim despre interesele pe care le aveţi.
Ele sunt apoi folosite pentru a direcţiona către voi acele reclame pentru produsele care s-ar putea să vă intereseze. Iată cum arată profilul vostru de publicitate.
E foarte simplu. Accesaţi acest link, apoi puteţi alege ce date vreţi să salvaţi şi în ce format.
Acest lucru este, de asemenea, destul de uşor de făcut. Trebuie doar să accesaţi My Activity/Activitatea mea aici. Căutaţi opţiunea Delete activity by/Ştergeţi activitatea. Apoi apăsaţi click pe intervalul de date arhivate şi selectaţi All time/Dintotdeauna. Click Delete/Ştergere şi… asta-i tot.
De asemenea, pentru a şterge toate datele colectate de pe dispozitiv, click pe acest link. În partea stângă, din nou, click pe Delete All/Ştergeţi tot, informează libertatea.