GOOGLE pregătește schimbări de ultimă oră. Ce se va întâmpla cu browser-ul Chrome

Google pregătește schimbări majore. Chrome, cel mai folosit browser web la ora actuală, urmează să blocheze, în mod nativ, reclamele considerate agresive.

Google are vești bune pentru toți internauții. Anunţată în luna iunie şi testată deja din iulie, funcţia prin care Google vrea să blocheze anumite reclame web în propriul browser va intra oficial în funcţiune începând cu data de 15 februarie 2018, scrie Digi 24.

Chrome, cel mai folosit browser web la ora actuală, urmează să blocheze, în mod nativ, reclamele considerate agresive. Agresivitatea este stabilită de Coalition for Better Ads (Coaliţia pentru reclame mai bune), organizaţie din care fac parte greii industriei precum Google şi Facebook, precum şi unele dintre cele mai importante publicaţii la nivel mondial, notează News.ro.

De aceea, urmează a fi blocate, printre altele, popup-urile, reclamele care acoperă întreaga pagină şi conţinutul multimedia care porneşte în mod automat. Din 15 februarie, site-urile vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a se conforma acestei schimbări. În caz contrar, site-urile vor avea toate reclamele blocate, printre care se vor număra și cele servite de Google. Mai mult, dacă o singură reclamă de pe un site nu este în regulă va duce la blocarea automată a tuturor reclamelor site-ului respectiv. 

Ca instrument de apel împotriva blocării automate, deţinătorii site-urilor vor putea cere reevaluarea manuală a reclamelor, după ce au fost eliminate cele care nu sunt conforme cu noile standarde. Asta nu va recupera însă banii pierduţi câtă vreme reclamele nu vor fi afişate, mai scrie Digi 24. Un instrument de blocare a reclamelor, împreună cu un browser care, conform estimărilor, deţine între 50% şi 60% din piaţă, conferă Google şi mai mult control asupra advertising-ului.