Experţii în comunicare au calculat matematic formula succesului, studiind marile vedete ale lumii.
În urmă cu 30 de ani, artistul american Andy Warhol prezicea că, „în viitor, fiecare om va avea parte de 15 minute de faimă“. Lucru parţial adevărat, potrivit cotidianului britanic „The Telegraph“, care citează studiul realizat de Mark Borkowski, un guru al PR-ilor, care a descoperit „Formula succesului“.
După ce a lucrat cu staruri ca Michael Jackson sau Joan Rivers, Borkowski spune că Warhol a fost aproape de adevăr, dar concluzionează că, în zilele noastre, cei aflaţi în lumina reflectoarelor se bucură, de fapt, de 15 luni de faimă. Printre „subiecţii“ studiului s-au numărat celebrităţi ca Halle Berry, Paris Hilton, Nicole Kidman, Mel Gibson, Kevin Spacey, Lindsay Lohan, Tom Cruise, Angelina Jolie, Brad Pitt sau George Michael, iar autorul a descoperit asemănări uimitoare referitoare la succesul acestor staruri.
Astfel, după un „vârf“ de faimă care durează aproximativ 15 luni, succesul lor a scăzut într-un mod similar. Formula măsoară modul în care scade faima unui star şi permite PR-ilor şi reprezentanţilor vedetelor să acţioneze pentru a-şi aduce clienţii din nou în lumina reflectoarelor, potrivit lui Mark Borkowski. Publicul are nevoie de poveşti „Scopul meu a fost să văd dacă Warhol a avut dreptate, dacă oricine poate avea 15 minute de celebritate. Am ajuns la concluzia că a avut parţial dreptate, că oricine poate deveni faimos, mai ales dacă are şi vreun talent, însă faima durează 15 luni, nu 15 minute. Poţi avea succes, însă, dacă nu-l întreţii, dispari din atenţia publicului. Aşa se explică faptul că mulţi concurenţi de la reality-show-uri, în special «Big Brother», devin celebri peste noapte, dar peste un an, un an şi ceva nu mai ştie nimeni nimic despre ei“, explică el.
Expertul arată că celebrităţi ca Madonna sau modelul britanic Jordan au înţeles, aproape instinctiv, că trebuie să facă în permanenţă ceva nou pentru a fi în atenţia publicului. Totodată, publicul are nevoie tot timpul de poveşti, astfel că interesul pentru „telenovele“ gen Amy Winehouse, Kate Moss sau Lindsay Lohan nu scade niciodată. MATEMATIC „Ecuaţia lui Borkowski“ Formula inventată de Borkowski este F(T) = B + P(1/10T+1/2Tpătrat), unde F este nivelul succesului, T este timpul (măsurat în intervale de trei luni sau multipli de trei luni), B este nivelul iniţial al succesului, iar P reprezintă creşterea succesului peste nivelul iniţial.