Grup Feroviar Român, prin reprezentanții săi legali, ca urmare a comunicatului de presă transmis de către Ministerul Transporturilor în data de 13.04.2014 a luat la cunoștință cu surprindere faptul că în data de 20.03.2014, la solicitarea DIICOT, Ministerul Transporturilor s‐a adresat oficial către Raiffeisen Austria, prin intermediul Eximbank, cu cererea de executare a scrisorii de garanție bancară emisă de către această bancă în favoarea Grup Feroviar Român.
GFR a reluat inițiativa de anul trecut, și a solicitat în mod oficial, și solicită și public, ca Ministerul Transporturilor să‐și dea acceptul de a pune la dispoziția presei conținutul scrisorii de garanție bancară și al contractului de privatizare, pentru a lămuri odată pentru totdeauna toate aceste informații greșite care apar în presă în legătură cu procesul de privatizare a CFR Marfă, se specifică într-un comunicat emis azi de GFR..
În acest sens, GFR a adresat astăzi o nouă solicitare pentru ca Ministerului Transporturilor să‐și dea acordul pentru a face public conținutul contractului de privatizare al CFR Marfă și a scrisorii de garanție bancară, pentru corecta și completa informare a opiniei publice în legătură cu obligațiile pe care le avea de îndeplinit fiecare parte și pentru a se putea vedea de către toți cei interesați care este conținutul acestor documente și în ce condiții putea fi executată scrisoarea de garanție bancară.
Ca dovadă a transparenței și a bunei credințe a Grup Feroviar Român, atașăm acestui comunicat de presă atât solicitarea de astăzi, cât și solicitarea inițială, din data de 14.10.2013, la care nu am primit niciodată răspuns. GFR dorește, pe această cale, să reia precizările în legătură cu subiectul scrisorii de garanție, pentru a lămuri, încă o dată, aspectele apărute în spațiul public:
‐ Dovada că GFR nu este în culpă pentru nefinalizarea procedurii de privatizare o reprezintă faptul că pentru eliberarea sumei de 20,2 milioane de euro care au fost depuși într‐un cont escrow la dispoziția Ministerului Transporturilor, s‐a semnat un document prin care se confirmă în mod oficial că GFR nu are nicio culpă, iar acest document nu face decât să constate situația de fapt şi de drept existentă ‐ În aceeași logică, scrisoarea de garanție bancară trebuia restituită, întrucât GFR nu era culpabil de nefinalizarea privatizării, neexistând temeiuri de drept sau motive de fapt pentru sancționarea financiară a societății. ‐ În niciun moment al privatizării în legătură cu garanțiile solicitate de către Vânzător, adică Ministerul Transporturilor, prin Comisia de Privatizare, nu a fost vorba de bani lichizi, care puteau să fie returnați unei persoane fizice sau juridice la simpla solicitare, ci s‐au utilizat instrumente de garantare prevăzute de Codul civil Român şi care funcționează în raport de prevederile legale care le reglementează.
„Executarea sumei de 10.000.000 Euro din această scrisoare de garanție bancară se putea face doar în limita prevederilor legale și cu respectarea strictă a condițiilor de formă și de fond în care a fost emisă”, se mai precizează în comunicat. Reprezentanții firmei au mai explicat faptul că GFR a participat la privatizarea CFR Marfă ca urmare a unei decizii de afaceri, deoarece îndeplinea toate condițiile de participare solicitate prin Hotărârea de Guvern privind aprobarea strategiei de privatizare. GFR a respectat și îndeplinit toate etapele procedurii de privatizare și a ajuns să fie singurul investitor calificat care a depus o ofertă financiară pentru achiziționarea CFR Marfă în condițiile stabilite de Ministerul Transporturilor și cu respectarea întocmai a prevederilor legale.
„GFR se consideră nedreptățit și prejudiciat de toate aceste informații greșite care apar în presă şi își rezervă dreptul de a folosi toate mijloacele legale pentru a‐și apăra reputația și pentru a‐și proteja șansele de a‐și desfășura în continuare activitatea economică în cele mai bune condiții, pe măsura expertizei și a capacității sale tehnice și economice” se mai precizează în comunicatul de presă emis de compania omul de afaceri Gruia Stoica, care este cercetat pentru dare de mită în cazul unei licitații publice.
Precizările vin după ce ieri presa a relatat faptul că mai marii Ministerului Transporturilor au executat scrisoarea bancară, la cererea DIICOT Iași -care are o anchetă în derulare, în ultima zi de valabilitate a acesteia, iar banca a refuzat executarea scrisorii pe care GFR a depus-o ca și garanție în cazul licitației privin privatizarea CFR Marfă.
Citiți și: