În urma informațiilor publicate în presă cu privire la faptul că DIICOT a cerut Ministerului Transporturilor să vireze banii depuși drept garanție de Grup Feroviar Român în vederea cumpărării pachetului majoritar de la CFR Marfă, compania a anunțat că nu este urmărită în nicio cauză penală și nu a fost instituit niciun sechestru pe conturile sau bunurile sale.
„Procedura de privatizare a obligat participanții, inclusiv GFR, ca, în cadrul procesului de privatizare să depună, împreună cu oferta de preț, și o Scrisoare de garanție bancară în scopul garantării îndeplinirii obligațiilor ulterioare, cea mai importantă fiind semnarea contractului de vânzare‐cumpărare de acțiuni de către ofertantul declarat câștigător, şi depunerea într‐un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s‐a conformat acestei obligații și împreună cu oferta de preț a constituit și Scrisoarea de garanție bancară emisă de o bancă străină. Această Scrisoare de garanție bancară a fost emisă în temeiul prevederilor Codului Civil Român și a reglementărilor bancare care prevăd în mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garanția, cât și condițiile pentru care poate fi executată o astfel de garanție. În consecință, Scrisoarea de garanție bancară depusă de GFR în procedura de privatizare a CFR Marfă nu putea fi executată într‐o altă cauză, alta decât privatizarea CFR Marfă”, se arată într-un comunicat remis de reprezentanții GFR.
Reacția vine pe fondul informațiilor apărute în presă, după ce ministrul Transporturilor Dan Șova a decis să returneze suma depusă drept garanție pentru privatizarea CFR Marfă. Procedura s-a soldat cu un nou eșec.
„Ca urmare, potrivit contractului de privatizare, contul escrow în valoare de 20,2 milioane euro, a fost desființat și scrisoarea de garanție urma să fie restituită, iar părțile urmând să fie repuse în situația inițială, de dinaintea privatizării. Restituirea scrisorii de garanție este consecința firească a nefinalizării procedurii de privatiare a CFR Marfă și nu poate fi pusă în legătură cu niciun alt subiect”, mai precizează reprezentanții GFR.
Termenul la care trebuia să fie privatizat operatorul de transport feroviar de stat a fost octombrie 2013. În prezent, Ministerul Transporturilor a pus în aplicare un plan de reorganizare a societății, care prevede concedieri masive, în vederea privatizării CFR Marfă anul viitor.