Gesturile angajării

Psiholog ALEXANDRA URŞEANU consilier al HART Human Resource Consulting www.consiliereincariera.ro

În procesul de căutare a unui loc de muncă, de multe ori există „timpi morţi“: perioada până când CV-ul este vizualizat, intervalul până când primeşti un telefon pentru a fi programat la un interviu ori în care aştepţi un răspuns de la angajator. Fireşte, atunci când îţi doreşti un anumit post şi răspunsul întârzie, simţi nevoia să faci ceva pentru a grăbi procesul. Însă ce? Iată câteva idei pentru a urgenta găsirea jobului: Spune „mulţumesc“. Interviul este cu o persoană şi, în cele din urmă, decizia îi aparţine acesteia. Aşa că, după întrevedere, nu uita să-i mulţumeşti întotdeauna, prin e-mail, pentru timpul acordat. Întreabă! Un proces de recrutare este o „vânzare“ de ambele părţi: angajatorul îţi „vinde“ un post, iar tu îţi „vinzi“ calităţile şi experienţ a necesare respectivului post. Ambele părţi au nevoie de cât mai multe informaţii pentru a lua decizia optimă. Ia atitudine! Vorbeşte ca şi când ai fi obţinut deja postul: întreabă cui vei raporta, cum se va derula activitatea ta, câţi colegi/subalterni vei avea, care vor fi provocările.   Informează-te! În perioada în care aştepţi un răspuns, urmăreşte apariţiile în presă ale acelei companii sau ale persoanei cu care ai avut întrevederea. Felicită-i pentru ideile pe care le expun, arătându-le că valorile şi motivaţiile tale sunt compatibile cu ale lor. Acest lucru nu numai că le va reaminti despre tine, dar îţi va oferi şi un plus de profesionalism, fiindcă arată că eşti interesat şi implicat în a cunoaşte mai multe despre companie. Iniţiativa contează. Dacă un răspuns întârzie, ia singur iniţiativa. Sună sau scrie pentru a întreba în ce stadiu al procesului de recrutare se află candidatura ta. Vei fi apreciat, pentru că gestul denota o persoană activă, serioasă şi organizată. Apelează la specialişti! Contactează o companie specializată în consiliere în carieră pentru a primi sfaturi legate de realizarea CV-ului şi de creionarea traseului profesional.