Liderul AUR George Simion spune că a găsit o soluție ca Autostrada Moldovei, un proiect așteptat de ani buni, să fie construită mai repede. Mai mult, spune că toți cei care se opun propunerii sale ar trebui condamnați.
George Simion a găsit „soluția“ pentru construirea mai rapidă a autostrăzilor în România. Liderul AUR a fost, se pare, impresionat de compania omului de afaceri Dorinel Umbrărescă, numit și „Regele Asfaltului“. Firma UMB Spedition a câștigat licitația pentru construcția mai multor loturi din Autostrada Moldovei A7.
Pe șantiere se află deja 100 de camioane. „Lăsaţi-l pe Umbrărescu să facă toată autostrada! Cine contestă, condamnat penal pentru sabotaj“, a scris George Simion pe Facebook.
Aprecieri și de la CNAIR
Și CNAIR susține că firma este una serioasă care a respectat până acum termenele impuse în contract. „UMB a câștigat contractele în baza unor licitații publice. Lucrările pe care le-a făcut până acum arată că are și capacitatea și voința să respecte contractele. Ca atare, ne așteptăm ca și pe noile contracte să își mențină conduita. Este un constructor puternic, care are utilaje, oameni, linii de finanțare și determinarea de a duce la bun sfârșit contractele”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR,
Compania UMB Spedition va începe lucrările pe mai multe dintre loturile Autostrăzii Moldovei, 82 de kilometri între Buzău şi Focşani şi alţi 96 kilometri între Focşani şi Bacău, în total 178 de kilometri. Aceeași companie ar putea construi și porțiunea de autostradă dintre Bacău și Pașcani (77 km), dar în acest caz licitația a fost contestată și se așteaptă decizia instanței. Dacă aceasta va fi favorabilă firmei lui Umbrărescu, atunci UMB Spedition va construi 255 de kilometri din cei 320 ai autostrăzii dintre Ploiești și Pașcani, potrivit România Tv.
Finanțare prin PNRR
Autostrada Moldovei este un proiect aşteptat de foarte mulți ani și îi va scăpa pe șoferi de calvarul de pe DN 2/ E85, unde se produc, anual, sute de accidente. Investiția totală se ridică la 24,29 de miliarde de lei, fiind finanțată prin PNRR. Lucrările ar trebui finalizate până în 2026.
Noua autostradă va avea 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate și nouă noduri rutiere. Vor exista drumuri de întreținere pe stânga și pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lățime de 3,5 m, vor fi parcări de scurtă durată, spații pentru încărcarea autoturismelor electrice și perdele forestiere cu rol anti – înzăpezire pe aproximativ 140 de hectare.