Genţile, noua bursă de valori de la Hollywood

Noul must-have al divelor americane îl reprezintă poşetele simple, dar nu şi atunci când vine vorba de preţ sau de brandul faimos care le concepe şi le vinde.

Un "obiect" despre care vedetele din SUA cred că este de o "feminitate simplă şi cosmopolită", orice ar însemna acest lucru… Cel care a neliniştit în ultimul timp garderoba starurilor este nimeni altul decât contestatul şi totodată celebrul Marc Jacobs. Ideea acestei genţi la care visează divele nu i-a apărut peste noapte, ci mai exact acum şase ani. Sursa inspiraţiei a constituit-o Jessica Stam, o foarte bună prietenă a designerului. Cu detalii şi finisaje aurii, aspect matlasat à la Chanel şi un preţ de pornire de aproximativ 1.300 de euro, poşeta numită "Stam Bag" (o aluzie la muză) a cucerit repede inima vedetelor. Mary J.Blige, Hilary Duff şi Dita von Teese au fost doar câteva dintre cele care s-au repezit să şi-o achiziţioneze. Marc Jacobs a făcut în aşa fel încât reprezentantele sexului frumos să nici nu "simtă" că au acelaşi fel de geantă. Astfel, ea se prezintă într-o largă gamă de culori şi modele care îi conferă acel aspect de unic. Şi aspectul mat lasat a avut o contribuţie, deoarece designerii nu uită niciodată să tragă cu ochiul la vechile colecţii care poartă amprenta inepuizabilei Mademoiselle Chanel.

<iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/WM5yik913X8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Trend-alert costisitor Iată însă că noua, minunata şi simpla poşetă este deja controversată. Aşa numitul trendalert de la Hollywood menţionează că poşeta "Rock Stud" de la Valentino este pe val, colecţia fiind considerată una dintre cele mai populare în acest an. Şi aceasta o " poşetă extrem de simplă", prezentă deja pe umărul sau braţul unor vedete deloc simple: Sarah Jessica Parker, Anne Hathaway, Cameron Diaz, Jessica Simpson, Jessica Alba. Cea din urmă actriţă chiar s-a numărat printre primele vedete fotografiate cu această geantă, neinteresând-o că Sarah Jessica Parker tocmai se afişa şi ea cu "simplitatea" la braţ. Sarah a fost însă mai îndrăzneaţă: a ales culoarea roşie, în timp ce Jessica "a mizat" pe clasicul negru. Poşeta are o mărime medie, iar modelul, deşi figurează la categoria "foarte simplu", este cotat şi la categoria "costisitor" (aproximativ 1.200 de euro). Vedetele consideră însă că este o investiţie bună: poate fi purtată atât la rochii elegante, cât şi la jeanşi şi bocanci. Brand-ul Valentino şi-a obişnuit deja clientele cu genţi ultrafeminine, cu flori sau funde ataşate genţilor. Şi nu se dă la o parte de la a sculpta, la propriu, în materialul genţii diverse "motive" de efect. Ultimul lux şi noua obsesie Peste toate vin însă trendsetterii, care spun că "the ultimate luxury bag" rămâne poşeta de la Hermes. Se spune chiar că în prezent, în lume, la fiecare 20 de secunde se vinde un produs marca Hermes. Pe lângă latura ce ţine de destin a firmei, aici este vorba şi despre coordonate legate de conjunctura socio-economică, la care Hermes a ştiut întotdeauna să se adapteze. Marea lovitură, de impact pe termen lung, a dat-o în anul 1984, când a creat celebra "Birkin Bag" (deja altă poveste). Demi Moore, Lucy Liu, Naomi Campbell, Catherine Zeta-Jones se numără printre fericitele posesoare ale unei asemenea genţi (există chiar un club exclusivist al divelor care preferă "Birkin"). Faima aduce şi un preţ pe măsură, o asemenea poşetă având un preţ de plecare de la 7.500 de euro. Nu este însă suficient să ai la dispoziţie aceşti bani, deoarece trebuie să te înscrii pe o listă de aşteptare care poate dura chiar şi şase ani! <iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/5yLqwLyejsc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Considerată simbol al luxului absolut de multă vreme, geanta este pusă într-un pericol "de moment" datorat noii obsesii a manechinelor, respectiv poşeta "Celine"! "Celine" este un brand franţuzesc de lux, adept al unui stil minimalist, dar cu pretenţia de operă de artă. Elegantă, mică, dar încăpătoare pentru portmoneu, mobil, chei, farduri şi alte nimicuri. Iar manechinele o preferă motivând că este foarte potrivită pentru călătoriile lor neaşteptate către diverse podiumuri ale lumii.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/yxwMmX2yG0Q" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> SPECIE Un mesaj rapid şi cu fermoar! "For all the globetrotters all around the world". Acesta a fost mesajul transmis iniţial prin intermediul uneia dintre cele mai reprezentative genţi ale casei Vuitton: 1Speedy Bag. Creată în anii '20, geanta a fost lansată în anul 1959, sub forma "Monogram Speedz", cu celebrele însemne care fac mândria casei franceze. Iar o versiune a acestui elegant accesoriu a devenit celebru în momentul în care l-a purtat actriţa Audrey Hepburn, în filmul "Vacanţă la Roma". Când s-a născut trendul, Vuitton a devenit "The fashion house of the moment". De la mesajul transmis şi până la cel mai mic amănunt, inclusiv fermoarul, geanta "Speedy" a fost reinterpretată de-a lungul timpului, ea existând în cinci dimensiuni. Iar despre "dimensiunea" preţului nici nu este nevoie să mai vorbim.

<iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/J-S2XEeaHyM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> REVENIRE Poşeta bunicii e în vogă, după două secole de la apariţie Din satin, catifea, piele, cu lănţişor argintiu, auriu, poşetele de prin dulapul bunicii sunt şi ele în vogă. Dacă mai au şi cristale Swarovski, atunci felicitări pentru bunică! Cea mai populară rămâne aşanumita "geantă cu mărgele a bunicii". Lucrate manual sau confecţionate cu maşini automate, au fost la modă în America de Nord mai bine de 200 de ani şi în Europa pentru mult mai mult timp. Scriitorul englez Geoffrey Chaucer descrie o astfel de "geantă" în "The Miller's Tale" (inclusă în "Povestirile din Canterbury") - o poveste de dragoste între un student la Oxford şi soţia unui tâmplar: "De cureaua ei atârnă o geantă de piele, cu ciucuri verzi şi mărgele italieneşti". Înainte de a fi piese de muzeu, genţile cu mărgele sunt foarte preţuite în cercurile de colecţionari, unde se "învârt" preţuri foarte mari. Acest tip de poşete era de aşa mare valoare la începutul anilor 1800, încât tiparele utilizate pentru a fi confec ţionate erau foarte bine păzite, pe post de secrete de familie, şi date mai departe din generaţie în generaţie.