Noului constructor auto GM i-a fost aprobat programul de restructurare, care va permite continuarea operaţiunilor profitabile.
În acest sens, Trezoreria Statelor Unite va finanţa cu 30 de miliarde de dolari mărcile auto rămase, aparţinând GM, printre care se numără doar Chevrolet, Buick, Cadillac şi GMC.
Administraţia Obama a aprobat, până în prezent, fonduri totale de 80 de miliarde de dolari pentru susţinerea industriei auto, din care 50 de miliarde sunt destinate GM, în schimbul unei participaţii de 60% acordate Trezoreriei în acţionariatul noii companii ieşite din faliment. De asemenea, guvernul canadian va acorda un împrumut de 9,5 miliarde de dolari companiei pentru a salva uzina din Oshawa a GM.
„Guvernul speră să vândă până anul viitor acţiunile sale către investitorii privaţi. Noi suntem aici pentru a scoate guvernul din industria auto”, afirmă Steven Rattner, consilierul preşedintelui american Obama. Pentru a se întâmpla acest lucru, trebuie mai întâi ca GM să apară ca o investiţie atrăgătoare pentru posibilii clienţi, dar acest lucru nu se va întâmpla până când compania nu va realiza studii de piaţă asupra cumpărătorilor sceptici.
Deocamdată, GM supravieţuieşte cu ce este alimentată de guvern. În ciuda problemelor financiare pe care le au în acest moment, cei de la GM au avut câteva ieşiri de succes pe piaţă, anul acesta, cu noua versiune a SUV-ului, Chevrolet Equinox şi a râvnitei maşini de viteză, a cărei fabricaţie a fost oprită în anul 2002, Chevrolet Camaro. Totodată, pentru 2010 este programată Chevrolet Cruze. După reorganizarea impusă de regulile falimentului, cota de piaţă deţinută de GM în SUA ar putea scădea sub cea a Ford. Astfel, Ford ar putea deveni cel mai important constructor auto de pe propria piaţă, lucru care nu s-a mai întâmplat din 1930.