General Motors îşi scrie astăzi partitura falimentului

Managerii celei mai mari companii auto din lume se întâlnesc pentru a pune la punct ultimele detalii ale inevitabilului: iniţierea procedurii de faliment, a cărei declanşare este anticipată pentru mâine.

După ce vânzările industriei de profil din Statele Unite ale Americii au scăzut dramatic pe fondul crizei economice globale, gigantul auto a încercat să se restructureze, beneficiind şi de aproape 20 de miliarde de dolari, sub forma unui ajutor acordat de administraţia de la Washington.

Planurile General Motors au eşuat însă, iar declanşarea procedurii de faliment pare să fi rămas ultima opţiune. BBC notează că oficialii de la Casa Albă i-au acordat gigantului din Detroit termenul limită de 1 iunie pentru a propune un plan viabil de salvare.

În contextul în care firma n-a fost capabilă să-şi stingă datoriile, investitorii GM refuzând să primească în schimbul dividendelor (în valoare de 27 de miliarde de dolari) 10% din pachetul de acţiuni al companiei, soluţia rămasă este declanşarea falimentului.

Prăbuşirea General Motors a provocat panică şi în industria auto europeană, cu atât mai mult cu cât divizia continentală a gigantului american are sub umbrelă marca Opel. BBC scrie însă că germanii scapă prin urechile acului de spectrul falimentului, după ce compania canadiană Magna a decis achiziţionarea diviziei europene.