Sute de metri de plasă de sârmă care protejau centura ocolitoare a Sibiului au fost furaţi în doar câteva nopţi de persoane neidentificate încă de poliţie.
Acolo unde s-a putut, hoţii au luat şi stâlpii de susţinere. Centura ocolitoare a Sibiului, care are profil de autostradă pe o lungime de 17,2 kilometri, a fost inaugurată în urmă cu două luni. "Se fură, ăştia sunt românii"
În principal, gardul de protecţie însoţeşte autostrada, de ambele părţi. Nopţile trecute, hoţi nei dentificaţi au furat alţi câţiva zeci de metri de plasă de sârmă din dreptul cartierului Guşteriţa, una dintre cele mai rău famate zone ale oraşului.
Şi pentru că au lucrat "în tihnă", hoţii au încercat să fure şi stâlpii de susţinere a plasei. Cei pe care nu i-au putut rupe, i-au lăsat îndoiţi. "Firmele de construcţie au ridicat cam 90% din gardul de protecţie necesar. Se fură, ăştia sunt românii. Noroc că, deocamdată, constructorul e de bună-credinţă şi tot plăteşte", spun reprezentanţii firmei de consultanţă.
Directorul general de proiect pentru prima secţiune a centurii, Edwald Brandner, tocmai s-a întors din străinătate, de la un curs de specializare. "Iarăşi s-a furat? Daţi-mi voie să mă interesez, încă nu sunt la curent", ne-a declarat Brandner.
Firma de pază nu se ocupă şi de garduri
Pe traseul centurii ocolitoare a Sibiului, compania de drumuri a extins contractul cu firma de pază şi protecţie Scorseze. Angajaţii acesteia însă nu au în atribuţii şi paza gardurilor de protecţie.
"Recepţia centurii a fost făcută doar parţial. Cum lucrările la garduri nu sunt finalizate, această componentă nu a fost preluată", ne-au declarat reprezen tanţii Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, regionala Braşov.
Lipsa gardurilor de protecţie a şi produs primele pagube: şoferul unui Audi înmatriculat în România a avut, acum două săptămâni, ghinionul să lovească un câine care intrase pe autostradă. În urma accidentului, maşina a avut nevoie de intervenţia celor de la tractări.