Gala Avanpremiere a dat tonul modei din sezonul viitor

Cea de-a opta ediţie a Galei Avanpremiere s-a desfăşurat, ca şi precedenta, în cadrul deloc sofisticat, dar permisiv şi foarte potrivit pentru acest gen de evenimente, oferit de Muzeul Naţional de Artă Contemporană a României.

Şase nume de designeri deja consacraţi şi două debuturi au marcat prezentarea de vinerea trecută, pe pasarela de la MNAC prezentându-şi colecţiile toamnă/iarnă 2011-2012 Andreea Tincu& Sense, surorile Anca şi Silvia Negulescu, Rhea Costa, Bianca Popp, Vika Gorenco, Iris Şerban, respectiv debuturile Sandra Chira şi Rue des Trucs.

Colecţia pentru sezonul viitor propusă de Andreea Tincu s-a numit ”The Order of the Book” (”Ordinul cărţii”) şi s-a axat pe contraste - masculin/feminin, gotic/modern, suprafeţe plate/volume, tăieturi avangardiste/sonete clasice brodate – fără a devia de la combinaţia clasică de alb şi negru. Aşa cum se precizează în prezentarea oficială a colecţiei, broderiile sunt realizate într-o mănăstire din sec. al-XVI-lea şi reprezintă fragmente din sonete semnate de William Shakespeare. "The Order of the Book", Andreea Tincu (foto: Mircea Netea)

Surorile Anca şi Silvia Negulescu, destul de ”proaspete”  în lumea modei, au surprins plăcut şi de această dată. Ele au rămas fidele pielii pe care au modelat-o, rezultatul obţinut fiind o colecţie remarcabilă prin eleganţa impusă de pliseurile şi volumetriile experimentale. Cele două tinere au vizat pentru colecţia destinată sezonului toamnă-iarnă feminitatea impozantă, vulnerabilă, dar şi complexă. Nu au lipsit influenţele gotice, nuanţele metalizate şi ecuaţiile cromatice complicate. "Fade to Black", Anca si Silvia Negulescu (foto: Mircea Netea)

Colecţia ”50.60” semnată Rhea Costa este un exerciţiu stilistic care are la bază o tehnică riguroasă, cu linii ferme şi nuanţe romantice. Pentru sezonul toamnă-iarnă au fost combinate stofa cu mătasea şi culori neutre cu nuanţe puternice de grena, mov, roşu, ciclamen, în noua direcţie aristocrată în tendinţe sezonul viitor. "50.60", Rhea Costa (foto:Mircea Netea)

În ceea ce o priveşte pe Bianca Popp, experienţa acumulată la renumitul Instituto Marangoni şi în timpul uceniciei la 10 Corso Commo şi-a spus cuvântul. Designerul nu s-a lăsat pradă convenţionalului creaţiilor pret-a-porter şi a adus pe pasarela de la MNAC colecţia ”Nomad”, o efuziune de  haine versatile, stratificate, multifuncţionale, în culori calde şi în combinaţii ce par antisociale, dar care, de fapt, sunt naturale. Alegerea cizmelor de cauciuc pe parte de încălţăminte a fost, de asemenea, un alt plus al colecţiei. "Nomad", Bianca Popp (foto: Mircea Netea)

Vika Corenco este mereu surprinzătoare. Am putea să o numim ”Zâna mohairului” pentru că la fiecare prezentare a uimit prin tricotajele pufoase din mohair din care a reuşit să obţină ţinute de o eleganţă diafană. ”Esenţe de paradis” se numeşte colecţia ei pentru sezonul viitor, titlu pe deplin justificat de siluetele longitudinale, purificate de artificii volumetrice ample, pe structurile împletite, înnodate sau croşetate, care, spune designerul, ”semnifică în fapt trepte de dezvoltare spirituală” şi urmează trasee ascendente sau descendente. Colaborarea cu Oana Călin pe parte de accesorii a fost, de asemenea, binevenită. "Esente de Paradis", Vika Gorenko (foto: Mircea Netea) Nu ştim cât a inspirat-o pe Iris Şerban pelicula de Oscar ”Black Swan”, însă colecţia acesteia ”Swan” a fost cu siguranţă printre cele mai apreciate din cadrul Galei Avanpremiere. ”Contrapunct şi dialog, atracţie a contrariilor şi osmoze” sunt punctele-cheie ale creaţiilor pentru sezonul toamnă/iarnă 2011-2012 propuse de Iris Şerban.  “Swan” by Iris Serban e o autoevaluare a femeii zilelor noastre, un strigăt estetic de o onestitate absolută, un dialog între umanul act al asumării unei vestimentaţii - achizi'ionarea ei ultra-con;tientă - şi lumea de vis în care îţi doreşti să pătrunzi. O colecţie somptuoasă atât din punct de vedere al materialelor şi al designului, cât şi datorită combinaţiilor cromatice deloc pretenţioase, dar cu un mare efect estetic. Negrul s-a îmbrăţişat cu nude-ul şi auriul cu fumuriul, iar oscilaţiile de transparenţă şi lungimi negre, monahale şi inserturile de fermoare metalice au reprezentat şi de această dată o confirmare a brandului Iris Şerban. "Swan", Iris Şerban (foto: Mircea Netea)

Aşa cum am amintit şi mai sus, ce-a de-a opta ediţie a Galei Avanpremiere a marcat şi două debuturi în design vesimentar. Primul dintre acestea îi aparţine Sandrei Chira. Colecţia ei, ”Organic Flow”, vorbeşte metaforic despre contrastul dintre natura umană interioară şi cea exterioară, într-o paletă pastelată de griuri colorate, accentul principal căzând pe dialogul texturilor şi al prelucrării speciale a materialelor. ”Organic Flow”, Sandra Chira (foto: Mircea Netea)

Tot la debut, Rue des Trucs a adus pe pasarela de la Avanpremeire un ”Manifest”. Colecţia este inspirată de figura aristocrată şi frumuseţea nepământeană a Tildei Swinton, actriţă, muză şi fashion icon. Tema colecţiei este descoperirea frumuseţii în simplitate, îmbinând elemente de androginism şi estetica sălbatică, cu linii pure şi detalii rafinate până la minimal. ”Manifest”, Rue des Trucs (foto: Mircea Netea)