Acum două zile, Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) a derulat negocierile pentru atribuirea contractului de un milion de euro, care are ca obiect promovarea României. Din total, peste 200.000 de euro sunt acoperiți de National Geographic.
Gafa celor care au publicat însă anunțul pe site-ul ANM a fost că au fixat un termen pentru demararea negocierilor înainte de a fi fost depuse proiectele. Concret, termenul de depunere a proiectelor a fost ora 13.00, 21 august, potrivit invitației de participare, dar negocierile au început la ora 12.00.
Contactați de EVZ, cei de la ANT, ne-au declarat, ieri, la o zi după ce fuseseră depuse proiectele și a avut loc negocierea pentru desemnarea contractului câștigător: „Într- adevăr, orele trebuia să fie exact invers, adică până la 12 trebuia depuse ofertele, așa încât la 13.00 să înceapă negocierile”. Potrivit responsabilului de proiect, Oana Oroșan, în prezent se evaluează ofertele.
A fost rea-voință?
Specialistul în achiziții publice, Ovidiu Slimac, spune că dacă au existat oferte care nu au fost luate în calcul, pe motiv că au sosit prea târziu, deși au respectat termenul precizat în anunț, atunci respectivele firme pot contesta licitația. „Dacă orele au fost inversate cu bună știință, atunci se poate bănui și că în spate a fost un interes în a măslui atribuirea. Dar, mai degrabă merg pe ideea că a fost o greșeală”, ne-a declarat Slimac. Oficialii ANT neau comunicat doar că „nu au fost probleme”, fără a da detalii. Obiectul contractului este producerea unor programe, un film de 45 de minute și patru de viniete de 30 de secunde, despre România, ce vor fi difuzate pe postul National Geographic. Valoarea estimată a proiectului este 972.500 euro - 750.000 euro, contribuția ANT și 222.500 euro cea a National Geographic.