Primarul General, Gabriela Firea, a participat astăzi la prima întâlnire de lucru organizată de Municipalitate având ca subiect noul regulament de publicitate al Capitalei
La şedinţa care a avut loc la sediul Primăriei Municipiului Bucureşti au participat, alături de Primarul General, viceprimarul Capitalei, Tomniţa Florescu, reprezentanţi ai Direcţiei de Poliţie Locală şi Control, precum şi operatorii de publicitate outdoor din Bucureşti.
Regulamentul de publicitate al Capitalei, pe ultima sută de metri
Referitor la Regulamentul local pentru autorizarea, construirea şi amplasarea mijloacelor de publicitate, Primarul General, Gabriela Firea a explicat că e vorba de un document finalizat care se află în faza de consultare şi care trebuie aplicat cat mai rapid: „Suntem în mare întârziere. Imediat după apariţie, Legea 158/2013 trebuia să fie urmată de un regulament local, aşa cum au realizat toate municipiile şi orasele. La noi nu s-a intamplat acest lucru, fiind vorba de un vid legislativ".
În momentul de față, grupul de lucru pentru întocmirea documentului a fost alcătuit, iar primul draft al Regulamentului a intrat în faza de consultare cu operatorii economici din domeniu, o primă întâlnire în acest sens fiind cea de azi, în care s-a stabilit ca în perioada imediat următoare companiile interesate să transmită amendamente articulate, fundamentate juridic. Forma finală a documentului, care va rezulta din acestă consultare va fi supusă dezbaterii publice și ulterior votului Consiliului General al Capitalei.
În final, Primarul General, Gabriela Firea, si-a exprimat sprijinul față de operatorii care ar dori să propună schimbări și în Legea 185/2013: "Primarul General are posibilitatea de a amenda legi care privesc Capitala și în acest sens pot avea susținere în Parlament, de la colegii mei, care însă trebuie să înțeleagă de ce această lege ar trebui modificată. Dar pentru asta am nevoie de argumente, și aștept propuneri concrete în acest sens".