Furtuna economică se apropie. Criza aprovizionării a lovit cea mai mare putere a lumii

Sursa: Arhiva EVZ

SABAH (Turcia). Criza lanțului de aprovizionare, care a afectat întreaga lume din cauza pandemiei de coronavirus, a început să cutremure și SUA, după țările europene, inclusiv Anglia.

Problemele din sistemul logistic și de transport al mărfurilor din SUA, cea mai mare economiei a lumii, cu un volum total care depășește 21,4 trilioane de dolari, au ajuns la un nivel fără egal.

Presa de cartel din SUA încearcă să descrie în detalii criza aprovizionării din SUA. Atât susținătorii puterii cât și facțiuni din opoziție avertizează în legătură cu furtuna economică ce se apropie.

Principalul subiect din actualitatea cetățenilor și a presei este criza aprovizionării, care a dus la scăderea producției, creșterea prețurilor, scăderea angajării, criza energetică, creșterea chiriei și a prețurilor locuințelor, protestele angajaților și scumpirea nivelului de trai în toate domeniile.

Navele container dintre Shanghai și Los Angeles, cunoscută drept cea mai activă rută maritimă comercială a lumii, nu își pot descărca povara din cauza problemelor logistice. Sute de nave își așteaptă rândul la Long Beach, al doilea cel mai mare port al țării, aflat în apropiere de Los Angeles, cel mai mare port pentru containere al SUA.

Sistemul logistic american are o mentalitate ciudată

A trezit reacții ample în opinia publică americană faptul că președintele SUA, Joe Biden, a anunțat că portul Los Angeles va funcționa 24 de ore pentru a depăși problemele logistice. Oamenii au început să se întrebe cu uimire "Porturile nu funcționau 24 de ore?".

Răspunsul a venit de la Scott Lincicome, analist al Institutului Cato... Sistemul logistic american are o mentalitate ciudată, spune Lincicome, adăugând că "Porturile din Asia funcționează 24 de ore pe zi. Cele mai mari două porturi ale Statelor Unite, Los Angeles și Long Beach, au funcționat până în prezent doar 16 ore pe zi. În plus, nu poate fi soluționată problema randamentului acestor două porturi. Transportul intern este foarte scump. Este nevoie de 20.000 de șoferi pentru a transporta în țară mărfurile descărcate din containere".

Cei care sunt îngrijorați de o transformare a crizei economice într-o prăbușire economică pun tunurile pe administrația Biden. *** Potrivit lui Rich Lowry de la National Review, criza aprovizionării arată cît de neputincios este sistemul logistic din SUA. Jeff Greenfield de la NYP critică administrația Biden că este "regimul irațional Covid al Democraților". Peter Navaro, tot de la NYP, subliniază că se intră într-o nouă etapă de stagflație similară celei marcate de scăderea producției și creșterea inflației în anii 1970.

Paul Krugman de la NYT și Taylor Telfold și Aaron Gregg de la WP atrag atenția asupra protestelor angajaților care și-au pierdut locul de muncă sau câștigă salarii minime. Tucker Aleem de la Fox News spune că problema aprovizionării va deveni coșmarul Democraților. Dacă nu va fi găsită o soluție, criza economică se va transforma în mod inevitabil într-o criză socială și politică. Toată lumea știe că acest lucru nu va fi limitat la Statele Unite. (Rador)