Autorii cartii rastoarna traditionalele conceptii despre afaceri si prezinta o lume a businessului diferita de cea cu care ne-au obisnuit teoreticienii din domeniu.
Astazi, in afaceri, spun ei, tehnologia este mai putin importanta decat talentul.
Nordstrom si Ridderstrale, autorii bestsellerului „Funky Business” cred ca in lumea afacerilor angajatii si consumatorii, nu magnatii, detin adevarata putere.
Cel mai valoros lucru de care se bucura companiile, de fapt, este puterea creierelor anga-jatilor lor. Iar intr-o lume in care competitia creste de la o zi la alta, iar viteza cu care se difuzeaza informatiile se mareste, riscul ca in cateva ore produsul pe care il detine o companie sa fie imediat copiat si multiplicat de alta este tot mai mare. Ceea ce conteaza, de fapt, atunci cand intri pe piata este sa te diferentiezi.
„In economia de piata salbatica in care traim este din ce in ce mai greu sa te diferentiezi de ceilalti. Daca stai sa te gandesti, cea mai mare parte din ceea ce face compania ta poate fi cumparat de la alta doar cu ajutorul „Paginilor Aurii” sau al unui motor de cautare pe internet. Daca ai o idee singulara, concurenta o va fura in doua-trei saptamani (...) Nu exista decat o cale de iesire, aparent simpla: fa altceva, fa ceva ce nu s-a mai vazut pe lume, inoveaza, astfel incat sa fii, pentru un moment din timp, unic si competitiv intr-un mod singular”, precizeaza cei doi autori in „Funky Business”.
Carte
„Funky Business”
> Autori: Kjell Nordstrom, Jonas Ridderstrale > Traducere: Cristian Ionescu > Editura: Publica
> Editia: I, 2007 > Numar de pagini: 311 > Pret: 39 de lei
Sfaturi de succes
„Alege-ti o nisa ingusta!”
Nordstrom si Ridderstrale creeaza o firma imaginara pe care o nu-mesc Funky Inc., o com-panie in care schimbari se petrec tot timpul. Cei doi autori pariaza pe o firma care se con-centreaza doar pe un anumit produs sau pe o gama restransa de produse - acelea pe care le face cel mai bine.
„Mesajul e ca, daca-ti concentrezi energia pe crearea si apoi pe exploatarea unei nise extrem de inguste, poti sa faci o groaza de bani”, sustin cei doi. De asemenea, ei cred ca o companie care vrea sa aiba succes trebuie sa-si asume anumite riscuri, sa accepte esecurile si sa continue sa exploreze piata.
In ceea ce priveste ierarhiile, firmele nu trebuie sa mai depinda de ele. „Ierarhia e o forma de organizare cu fata inspre director si cu fundul spre client (...) Firma ierarhica traditionala nu va mai reprezenta o problema in secolul al XXI-lea, pentru ca nu va mai exista. Noul tip de organizatie va fi heterarhica - adica va contine numeroase ierarhii de diferite feluri”, afirma cei doi. Ei spun ca nu incearca sa elimine managementul. Acesta are in continuare un rol esential, doar ca acum directorii nu mai sunt cei mai importanti intr-o firma. Reactii pozitive
„Funky Business” ocupa locul 16 in topul celor mai bune carti de business din toate timpurile, iar „Tihinkers 50”, clasamentul bianual al celor mai importanti ganditori din domeniul managementului ii plaseaza pe cei doi autori pe locul noua in intreaga lume si pe prima pozitie in Europa in 2005.
„Funky Business” nu este o carte traditionala de management si nici autorii ei nu sunt niste cercetatori traditionalisti de la Scoala de Economie din Stockholm... Probabil ca acest lucru contribuie la popularitatea de care se bucura in salile de consiliu si la cererea constanta de a-i avea ca vorbitori invitati”, scrie cotidianul suedez „Svenska Dagbladet”.
Autori
Nordstrom si Ridderstrale
> Dr. Kjell Nordstrom lucreaza la Institutul de Afaceri Internationale din cadrul Scolii de Economie din Stockholm. Are o experienta de peste 20 de ani in lucrul cu companii multinationale. Aria sa de expertiza acopera zona de strategie corporativa, companii multinationale si fenomenul de globalizare.
> Dr. Jonas Ridderstrale este angajat al Centrului de Studii Aprofundate de Leadership din cadrul Scolii de Economie din Stockholm. Ridderstrale a absolvit cursurile de master in administrarea afa-cerilor si si-a dat doctora-tul. Este consilier si con-sultant pentru o serie de companii internationale.