"Fundului meu ii trebuie suspensii moi"

Prezent ieri la Bucharest Challenge 2007, Calin Popescu-Tariceanu, premierul Romaniei, a dialogat cu reporterul EVZ.

Bucharest Challenge 2007, circuitul stradal de la Palatul Parlamentului, competitie care a dat peste cap traficul in Capitala, a avut ieri oaspeti importanti, printre care premierul Calin Popescu-Tariceanu, presedintele Partidului National Liberal, sau democratul Adriean Videanu, primarul Bucurestiului, „omul dusmanului” Traian Basescu. Ieri s-au disputat cursa 1 in Formula 3 Britanica, cursa 1 in Campionatul European FIA GT3, calificari in campionatul FIA GT si „cursa Logan”.

Prima cursa a fost castigata de estonianul Marko Asmer, care piloteaza o masina Dallara F307. Cea de-a doua cursa a fost perturbata de aparitia unui caine maidanez pe circuit, spre deliciul asistentei.

Circuitul stradal din centrul Bucurestiului este unul dintre putinele de acest gen din Europa si cuprinde toate strazile din jurul fostei Case a Poporului. Masinile parcurg traseul in sensul acelor de ceasornic, cu startul pe Bulevardul Libertatii, continuand apoi la dreapta, pe Calea 13 Septembrie, Strada Izvor, Bulevardul Natiunile Unite si din nou Bulevardul Libertatii.

EVZ: Domnule Tariceanu, merita organizarea acestui eveniment la Bucuresti tot deranjul din trafic? Calin Popescu-Tariceanu: Stiu ca sunt probleme cu aglomeratia, cu zgomotul, dar aspectul economic e primordial. Lumea ne vede, hotelurile sunt pline, sponsori si firme de renume sunt la Bucuresti. Trebuie sa facem tot posibilul ca acest eveniment sa se desfasoare si in anii urmatori.

Am vazut ca v-ati urcat intr-un Porsche. Preferati masina aceasta motocicletei? Nu. Eu prefer oricand motocicleta, chiar daca mi-am rupt piciorul pe una (rade). Insa, trebuie sa admit ca si un Porsche e incitant. Ambele au farmecul lor.

Pilot de raliuri, cu Lada Ce masini va plac?Eu iubesc masinile italiene. Ferrari e marea mea dragoste automobilistica, fiindca imbina aspectul exterior splendid cu partea meca-nica perfecta. Dar, la varsta mea, masina asta este cam dura. Fundul meu are nevoie de suspensii moi (rade). O masina sport se conduce cu capul si cu fundul, trebuie sa fii destept si sa stii cand si cum sa-ti ridici fundul (rade). In tinerete, am fost pilot de raliuri.

Cum a fost perioada aceea? A fost frumos. Am fost trei ani pilot de raliu, din 1978 pana in 1981. Eu reparam, eu puneam benzina. Am fost nevoit sa ma las pentru ca nu faceam fata financiar. Aveam o Lada 1200. A fost prima mea masina. O foloseam si la curse, si pe strada. Imi faceam treaba cu ea.

Ce cursa asteptati pe acest circuit? Competitia masinilor Logan, nu neaparat din nationalism, ci pentru ca toate motoarele sunt la fel, astfel ca va conta doar abilitatea pilotilor.

VORBE DULCI Jean Mayer: „Domnule presedinte” Tariceanu, care a venit la curse imediat dupa ce si-a exercitat dreptul de vot la referendum, a fost intampinat de Jean Mayer, inalt oficial FIA. Acesta i s-a adresat lui Tariceanu cu „domnule presedinte”, spre incantarea premierului. Politicianul a fost sedus de doua masini Porsche, dintre care una gri, si una portocalie.

Liberalul s-a urcat doar in autovehiculul gri, semn ca nu-i mai place culoarea fostei Aliante Dreptate si Adevar. La intrarea in zona VIP, Tariceanu a glumit si cu niste splendide domnisoare „deghizate” in „iepurasi”. Alta data ursuz, premierul a fost foarte amabil. Alaturi de Tariceanu s-a aflat si un grup de fosti piloti romani din anii ‘60-’70-’80, in frunte cu titratul Eugen Ionescu-Cristea.

Premierul n-a facut o baie de multime, nu a fost nici fluierat, nici aplaudat de publicul putin numeros. In prima parte a zilei, oamenii nu s-au inghesuit sa vada „circul auto”, poate si din pricina ploii care s-a abatut ieri peste Bucuresti. Tariceanu a impresionat asistenta cand a mers pe pista si a fotografiat masina Dodge a lui Mihai Marinescu (17 ani), cel mai talentat tanar pilot roman.

HAIDA DE! Adriean Videanu: „Ca la Monte Carlo”

Primarul General al Bucurestiului, Adriean Videanu, s-a intretinut formal cu Calin Popescu-Tariceanu. Dupa ce s-a salutat cu premierul, Videanu ne-a spus: „Sunt incantat ca pilotilor le place acest circuit. Cei de la FIA mi-au spus ca acest circuit stradal seamana cu cel de la Monte Carlo. Sper sa organizam aceasta competitie si la anul”. Angajatii ministerelor aflate in zona circuitului au luat cu asalt balcoanele pentru a filma si pentru a face fotografii.