Frăţia clonelor

Skoda lansează astăzi în România modelul Citigo, o replică aproape perfectă a lui VW up!. Seat se pregăteşte să repete isprava, cu Mii.

Sunt mici, ieftine, multe, au nume haioase şi, în general, ar putea lăsa o uşoară impresie de neseriozitate şoferilor autohtoni care ocolesc cu graţie maşinile de oraş.

"Tripletă" minionă a grupului Volkswagen ajunge, bucată cu bucată, şi în România. După VW up! urmează, astăzi, Skoda Citigo şi, în cel mai scurt timp, Seat Mii.

Citigo (3,56 metri lungime, 1,64 metri lăţime) este, în esenţă, o replică aproape perfectă a lui up!. La fel vor sta lucrurile şi cu Mii.

Clona asamblată de Skoda (care, cel puţin din faţă, are un aer retro, de maşină comercializată la mijlocul deceniului trecut) este animată de acelaşi motor cu trei cilindri, alimentat cu benzină, ca şi modelul VW.

Unitatea de un litru va oferi fie 60, fie 75 de cai-putere.

De transmisia la puntea faţă se va ocupa o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte sau una automată, cu acelaşi număr de rapoarte.

Citigo are un preţ de intrare în gamă inferior "colegului" up! - 7.955 faţă de 8.327 de euro (valabil pentru echiparea de bază, versiunea cu trei uşi).

Dotările minime oferite standard sunt similare, remarcabile doar în ceea ce priveşte siguranţa: ABS, 6 airbaguri, centuri de siguranţă cu pretensionare. ESP-ul vine gratuit doar pentru versiunile cu transmisie automată. Abia echiparea intermediară (sunt trei, în total) adaugă câteva elemente eseţiale de confort: închidere centralizată cu telecomandă, geamuri faţă electrice, radio-CD (MP3), scaun şofer reglabil pe înălţime, banchetă rabatabilă fracţionat.

La Skoda, aerul condiţionat apare doar în varianta de top (VW îl dă o treaptă mai jos). Interesant este că instalaţia de climatizare oferită opţional, care costă 725 de euro, poate fi achiziţionată pe al doilea nivel de echipare cu numai 213 euro (ca parte a unui pachet care mai include şi computerul de bord).

În esenţă, cele trei modele, identice din punct de vedere tehnic, se deosebesc prin designul frontal, forma volanului şi gama de preţuri Plusuri

  • Preţurile inferioare gamei VW up!
  • Disponibilitatea unei cutii automate
  • Consumul redus

Minusuri

  • Designul (pe alocuri neinspirat, în ceea mai mare parte identic cu VW up!)
  • Echiparea de bază, fără veleităţi pe partea de confort

<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Jrr2k2aA-QY?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>