Fostul șef al Audi a fost condamnat pentru fraudă pentru rolul său în scandalul emisiilor diesel. El a recunoscut tot ce a făcut și s-a ales cu un an și nouă luni de închisoare cu suspendare și la plata unei amenzi uriașe.
Fostul șef al Audi, Rupert Stadler, cel mai înalt executiv de rang condamnat în scandalul VW de înșelăciune privind emisiile, a recunoscut că a manipulat software-ul în 2015 și și-a asumat faptele.
Tribunalul regional din Munchen i-a acordat marți o sentință cu suspendare fostului șef al Audi, Rupert Stadler, după ce a fost condamnat pentru fraudă pentru rolul său în scandalul emisiilor diesel. El și-a asumat că a permis ca vehiculele Volkswagen, Audi și Porsche echipate cu software de manipulare să rămână la vânzare.
Fostul șef Audi a fost condamnat la un an și nouă luni de închisoare cu suspendare și la plata unei amenzi de 1,1 milioane de euro (1,2 milioane de dolari). Stadler a fost judecat pentru fraudă din 2020. Inițial, el a repins cuzațiile potrivit cărora ar fi știut că vehiculele fabricate de gigantul auto german Volkswagen au fost echipate cu așa-numitele dispozitive de înșelăciune.
Nu doar fostul șef Audi a fost condamnat
El a devenit primul executiv de top care a fost judecat în scandalul care a afectat Volkswagen. Și cei doi co-inculpați ai săi, fostul șef al departamentului de dezvoltare a motoarelor, Wolfgang Hatz, și un fost inginer de top, au fost condamnați.
Hatz, un fost director Audi și Porsche, a recunoscut în fața judecătorilor că a ajutat la instalarea unui software de fraudare a emisiilor. El a fost condamnat la o pedeapsă de doi ani cu suspendare și la o amendă de 400.000 de euro. Inginerul Audi, P, care a mărturisit anterior, a fost condamnat la 21 de luni de închisoare cu suspendare și la o amendă de 50 000 de euro.
Și fostul director general al Volkswagen, Martin Winterkorn, ar fi trebuit să fie judecat pentru fraudă în urma scandalului, dar cazul său a fost amânat pe termen nedefinit din cauza stării sale de sănătate.
Scandalul „dieselgate” a început în 2015, când Agenția pentru Protecția Mediului din SUA a descoperit că producătorul auto german a vândut vehicule cu un dispozitiv de manipulare pentru a trișa emisiile între 2014 și 2015, potrivit msn.