Ford România renunță la peste 600 de angajați ai uzinei de la Craiova, motivul fiind cererea din ce în ce mai scăzută pentru autoturisme, pe piața europeană.
„În timp ce B-MAX continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentul B-MAV, piața auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită anul acesta să-şi întrerupă producția pentru un număr semnificativ de zile, atât în secția de asamblare vehicule cât şi în cea de producție motoare.” spune comunicatul oficial al Ford România. De la începutul anului 2014, Ford a oprit producția în repetate rânduri, în mai multe luni, timp de câteva zile lucrătoare pe lună.
Plecări voluntare
„Ford România implementează un program de încetare voluntară a contractelor individuale de muncă ce vizează aproximativ 680 de angajați din cadrul uzinei noastre. Toți angajații fabricii din Craiova se pot înscrie în acest program până la dată de 18 decembrie 2014”, au mai declarat oficialii Ford.
Totodată, compania va începe o serie de consultări cu sindicatele, în legătură cu posibilitatea de a concedia personalul pe motive economice. Potrivit Ford, acest lucru se va întâmplă doar în cazul în care nu va fi atinsă țintă reducerii de personal prin programul de plecări voluntare. Oficialii Ford au mai declarat că măsurile luate au în vedere folosirea optimă a forței de muncă rămase la fabrica din Craiova. Totodată, compania se pregăteşte să producă un al doilea autovehicul în România.
În anul 2013, Ford România a avut 3.448 de angajați, obținând un profit de 68,85 milioane de lei pe fondul dublării cifrei de afaceri, față de anul anterior, la 4,8 miliarde de lei. În 2012, compania a suferit o pierdere de 480 de milioane de lei, având un număr de 3.745 de angajați.