Ford, chemată la Craiova fără aprobarea CE

Senatorii au adoptat ieri proiectul de lege pentru privatizarea Automobile Craiova fără să mai aştepte avizul Comisiei Europene (CE) care a declanşat în octombrie 2007 o investigaţie privind ajutoare de stat acordate ilegal companiei Ford de către Guvernul României.

Executivul a cerut atunci stoparea dezbaterilor pentru aprobarea legii, dar ieri guvernanţii au insistat asupra necesităţii adoptării ei, făcând apel la interesele Ford. Sebastian Vlădescu, preşedintele comisiei de privatizare a fabricii de la Craiova, a spus că pentru Ford „este o problemă vitală viteza de realizare a investiţiei şi începerea producţiei“.

Vlădescu a completat că are semnale din partea CE că până pe 28 februarie va primi o decizie finală asupra contractului de privatizare, urmând ca votul final pe lege să fie dat ulterior în Camera Deputaţilor (for decizional în acest caz). „Pentru a da posibilitatea companiei Ford să înceapă acţiunile la Craiova în luna martie, vom parcurge procedurile parlamentare până la votul final“, a susţinut Vlădescu. Argumente Pentru a-i convinge pe senatori, ministrul pentru relaţia cu parlamentul, Mihai Voicu, a făcut apel la impactul social pozitiv pe care l-ar putea avea adoptarea proiectului de lege. „E vorba despre 3.700 de angajaţi care aşteaptă să se întâmple ceva cu ei“, a spus Voicu, amintind de cheltuielile de un miliard de euro pe care Ford a promis că le va face în România. Senatul a mai votat ca datoriile Oltchim să fie transformate în acţiuni pe care AVAS le poate vinde actualilor acţionari ai societăţii.