Secretele Fordului oltenesc. Ford B-Max şi Opel Meriva, monovolume cu stil

Viitorul autoturism Ford şi deja lansatul model Opel propun soluţii diferite pentru accesul pasagerilor pe banchetă, dar manifestă aceeaşi deschidere pentru neconvenţional.

Până de curând, reţeta de succes a unui monovolum, model dedicat cu precădere familiilor cu câţiva copii, trebuia să bifeze câteva "ingrediente" dintre cele mai comune, care gravitau invariabil în jurul noţiunii de spaţiu. Spaţiu generos (pentru mai mulţi pasageri), spaţii interioare dedicate depozitării obiectelor/recipientelor de mici şi medii dimensiuni, spaţiu suficient pentru bagaje.

Cele mai mici şi mai accesibile reprezentante ale acestei clase – monovolumele din segmentele B şi C – nu au putut satisface decât într-o măsură redusă principala nevoie a clienţilor. Nu este de mirare că producătorii acestor modele au început să se gândească la soluţii noi, neconvenţionale, menite să îmbunătăţească oferta standard. Sau, care măcar să abată atenţia publicului de la limitările inerente ale acestor autoturisme.

După ce Opel a popularizat, anul trecut, odată cu lansarea noii generaţii a modelului Meriva, celebrele portiere spate cu deschidere spre înapoi – soluţie constructivă care mai este utilizată actualmente doar de limuzinele Rolls-Royce! –, Ford a venit cu propria găselniţă pentru îmbunătăţirea accesului spre locurile din spate ale unui monovolum de mici dimensiuni.

Viitorul Ford B-Max, prezentat luni seară, într-o formă aproape indentică aceleia care va intra în producţia de serie la uzina din Craiova, a atras inevitabil atenţia datorită celui de-al doilea rând de portiere culisante şi lipsei montantului central – configuraţie care, din această perspectivă, a uşurării intrării/ieşirii în/din maşină, pare o reuşită.

Întâmplător sau nu, cele două soluţii neconvenţionale propuse de Opel şi de Ford injectat, fiecare în felul ei, şi un strop de stil într-o construcţie altminteri pur utilitară.

Ford B-Max

Opel Meriva

CAPRICII POSIBILE

Plafonul panoramic sau volanul încălzit

Pentru un model popular de mici dimensiuni (4,2 metri lungime), comercializat în România cu 14.000 de euro (inclusiv TVA, pentru versiunea de bază), Opel Meriva dispune de un bagaj serios de dotări. Contra cost, oricine îşi poate comanda un volan cu încălzire sau un plafon panoramic din sticlă.

Ford B-Max, un monovolum încă şi mai compact (4,06 metri lungime), care ar urma să concureze la preţ cu Meriva – informaţie neoficială –, propune şi el opţiunea plafonului de sticlă, nu display generos cu touchscreen şi cea mai nouă gamă de motoare Ford (Ecoboost), între care şi o viitoare unitate supraalimentată de un litru.

Articolul continuă în pagina următoare >>>