Ford are un plan secret pentru B-Max

Pentru a evita asocierea contraproductivă cu ideea de monovolum, B-Max, primul model produs de Ford la uzina din Craiova, va fi prezentat astăzi românilor într-o nouă lumină.

Ford le prezintă astăzi românilor noul B-Max, primul model pe care îl va produce la uzina din Craiova, împreună cu micul dar foarte potentul motor 1.0 Ecoboost.

Pentru a profita cât mai mult de pe urma acestui eveniment, Ford a păstrat un mister total asupra preţurilor gamei, demers care, conjugat cu informaţiile obţinute pe surse, nu poate însemna decât că acest aspect va fi unul dintre atuurile B-Max-ului.

Dacă doreşte să se plaseze favorabil în lupta cu concurenţii direcţi, cea mai accesibilă versiune a noului Ford ar trebui să coste mai puţin de 13.000 de euro.

Latura pecuniară va constitui doar o parte a strategiei puse la punct de producătorul american pentru piaţa din România. La fel de importantă va fi prezentarea B-Max-ului într-o nouă lumină.

Ford va evita cum va putea mai bine orice asociere cu noţiunea de monovolum. Poate părea straniu, din moment ce maşina chiar asta este, dar numai pentru cineva care nu cunoaşte gusturile şoferilor autohtoni. Sau, altfel spus, dispreţul istoric al clienţilor faţă de acest segment. Unul confirmat de cifrele seci, de vânzări.

Să luăm ca exemplu anul trecut. Dealerii de maşini noi au comercializat 1.642 de monovolume. SUV-urile – alte maşini încăpătoare destinate fami liştilor – au "mers" de zece ori mai bine: 16.186 de unităţi.

O realitate deloc de bun augur pentru orice maşină nouă aparţinând primei categorii. Şi cu atât mai mult pentru una care, în mod ideal (5% din totalul producţiei planificate pentru 2012), ar trebui să strângă 3.000 de comenzi!

Punctele forte ale maşinii

Ford B-Max (4,06 metri lungime, 1,59 metri înălţime) va căuta să îi vrăjească pe români cu spectaculosul sistem de acces la bord – o simbioză între portierele "clasice", cu balamale, şi cele glisante, din spate – şi o mulţime de noutăţi tehnologice, acestea din urmă oferite, mai cu seamă, sub forma unor pachete opţionale.

<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/5_R-qnPJH5M" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Ford a înghesuit în micul B-Max cam toate noutăţile tehnologice de care dispune în acest moment. Astăzi aflăm ce "bunătăţi" vor fi oferite în România 3.000 de unităţi B-Max ar trebui vândute în România, până la finele acestui an SURPRIZĂ

Dealerii, ţinuţi în ceaţă

"Evenimentul zilei" a luat pulsul mai multor dealeri ai mărcii americane, cu o zi înaintea prezentării locale a monovolumului B-Max. Din postura unui "simplu client" care sună pentru a se interesa de noul model. În majoritatea cazurilor, apelurile îndreptate către showroom-uri din Bucureşti, Constanţa, Braşov, Piteşti şi Craiova au primit răspuns. Nu neapărat entuziast. Au fost şi situaţii în care nici măcar nam găsit pe cineva cu care să vorbim.

Niciunul dintre specialiştii în vânzări n-a putut să ne lămurească asupra preţurilor şi echipărilor cu care va fi comercializată nouă gamă. Mulţi s-au grăbit să ne ceară măcar o adresă de email, pentru a ne contacta de îndată ce Ford va risipi misterul. Săptămâna viitoare. Sau prin septembrie, după caz.

Click pe imagine pentru a mări

Citiţi şi:

  • Ford B-Max, un mic gigant tehnologic "made in Romania"
  • Martin Smith, Ford: "Noul B-Max este o oglindă a ceea ce își doresc clienții"