Fonduri europene de 150 de milioane de euro pentru 12 aeroporturi din ţară

Aeroporturile care au un trafic mai mic de un milion de pasageri ar putea accesa fonduri europene pentru finanţarea unor proiecte care ţin de siguranţă.

''În următoarea perioadă, aeroporturile din România care au un trafic de sub un milion de pasageri vor putea atrage fonduri europene în valoare totală de 150 de milioane de euro, prin Programul Operaţional Sectorial Transport, gestionat de Ministerul Transporturilor'', a declarat Cătălin Radu, director general al Direcţiei Aviaţiei Civile din Ministerul Transporturilor (MT), în cadrul unei conferinţe de presă.

Deocamdată, Comisia Europeană nu a aprobat propunerea venită de la Bucureşti, însă angajaţii din subordinea Ancăi Boagiu au finalizat deja Ghidul Solicitantului, iar reprezentanţii aeroporturilor care ar putea beneficia de finanţarea europeană şi-au manifestat intenţia de a accesa aceste fonduri, a mai spus oficialul MT.

Banii ar putea fi folosiţi pentru proiecte care ţin de siguranţa aeroporturilor, cum ar fi reabilitarea pistelor de decolare, a căilor de rulare şi a platformelor.

Condiţii pentru Schengen

Aeroporturile Băneasa şi Otopeni nu se regăsesc pe lista potenţialilor beneficiari, acestea având un trafic mai mare de un milion de pasageri.

De asemenea, aeroporturile din Timişoara şi Cluj se află la limită, traficul fiind de circa 900.000 de pasageri, însă acestea ar putea accesa fonduri mai mici, a mai precizat Cătălin Radu. Astfel, 12 aeroporturi din ţară vor putea accesa cea mai mare parte din suma totală de 150 de milioane de euro.

Aeroportul din Timişoara a primit la începutul acestei luni, printr-un ordin al Ministerului Transporturilor, certificat internaţional. Certificarea ca aeroport internaţional este o condiţie obligatorie pentru a putea opera zboruri regulate în statele non-Schengen.

Pe 16 noiembrie au sosit la Timişoara şi raportorii Comisiei Europene, pentru a certifica România ca parte integrantă în spaţiul Schengen.