O nouă amenințare îngrijorătoare îi pândește pe utilizatorii de Gmail. Escrocii au trimis programe malware în căsuța lor de e-mail care îi ajută să fure date personale a celor care deschid din curiozitate mesajul aflat în imbox.
Escrocii au apelat la o nouă tactică de a ataca utilizatorii de e-mail și se pare că fanii Gmail sunt cei mai vizați. Cea mai recentă amenințare se găsește în căsuțele de e-mail. Sunt „Atacuri cu momeală”, care la început par destul de inofensive, dar care pot determina utilizatorii să predea date extrem de sensibile, inclusiv parole și detalii bancare.
Mesajul începe prietenos şi simplu: „Bună”. Pentru a putea atrage atenția
După cum a observat echipa de securitate de la Barracuda, cel mai recent lot de e-mailuri arată suficient de nevinovat, folosind adesea linia de subiect simplu „Bună” pentru a atrage atenția. Odată deschis, de obicei nu există niciun text în e-mail care să pară că este o eroare sau că ceva a dispărut. Acest lucru îi poate tenta pe destinatari să răspundă.
Deși aceste e-mailuri pot părea destul de inofensive, sunt de fapt misiuni de recunoaștere pentru a vedea dacă contul este activ și este utilizat în mod activ de cineva.
Atacurile cu momeală sunt o tehnică relativ nouă pe care o folosesc acum escrocii cibernetici pentru a testa adresele de e-mail și a vedea cine este dispus să răspundă.
După cum explică Olesia Klevchuk de la Barracuda, „Atacurile cu momeală, cunoscute și sub numele de atacuri de recunoaștere, sunt de obicei e-mailuri cu conținut foarte scurt sau chiar gol. Scopul este fie de a verifica existența contului de e-mail al victimei, fără a primi niciun e-mail „nelivrabil”. sau pentru a implica victima într-o conversație care ar putea duce la transferuri de bani rău intenționate sau la scurgeri de acreditări”.
Ce pățești dacă răspunzi la un astfel de e-mail
Dintre toate cele mai recente atacuri „Bait” observate, peste 90% au fost trimise în conturile Gmail. Asta înseamnă că utilizatorii acestui serviciu popular trebuie să fie în alertă maximă.
Pentru a dovedi cât de ușor este să devii victima acestui tip de infracțiuni cibernetice, echipa Barracuda a răspuns la un mesaj „momeală” și în 48 de ore a primit deja primul atac complet de phishing, care susținea că tocmai fuseseră facturați. 389 USD pentru un abonament Norton și ar trebui să sune la un număr pentru a anula.
Acest tip de escrocherie, care utilizează centre de apeluri false, este în creștere, mii de oameni fiind vizați zilnic. Și să nu vă gândiți nici măcar un minut că aceste tipuri de atacuri nu funcționează, experții cibernetici Proofpoint estimand că aproximativ 60 de milioane de oameni au pierdut deja bani din cauza acestor escrocherii din call center.
Cele mai recente atacuri depistate de Proofpoint folosesc nume populare și de încredere, cum ar fi vânzătorii de bilete Justin Bieber, servicii de securitate informatică precum Norton, fonduri de ajutor pentru COVID-19 sau comercianți online precum Amazon. E-mailurile promit de obicei rambursări pentru achiziții greșite, actualizări de software sau sprijin financiar.
Dacă primiți în căsuța dvs. de e-mail un mesaj care pare oricum suspect - sau pretinde că ați făcut o achiziție mare online - nu ar trebui să răspundeți la el și să-l trimiteți direct în coșul dvs. de gunoi, potrivit celor relatate de Express.