Flying Phoenix- primul avion gandit si produs de chinezi

Chinezii vor sa se impuna si pe piata mondiala de aeronave, prin costruirea primului avion comercial care ar putea concura cu modelele deja celebre Airbus sau Boeing.

Avionul ARJ-21, supranumit Flying Phoenix (n.r. - Phoenix Zburator), cu o capacitate de 85 de pasageri, va efectua zborul inaugural in martie 2008 si va intra in productie in 2009, potrivit BBC.

Organizatia Industriei aviatice Chineze (AVIC) mizeaza pe acest proiect pentru a-si crea un nume in domeniu. Crearea unei industrii aerospatiale asiatice puternice este sprijinita in prezent si de dezvoltarea foarte rapida in China a transportului aerian de calatori. Potrivit analizelor de piata se estimeaza ca, in urmatorii 20 de ani, China va avea nevoie de peste 900 de avioane de capacitate medie, mai ales ca din ce in ce mai multi asiatici considera ca a calatori cu avionul este un mijloc convenabil ca pret.

Odata cu lansarea avionului ARJ-21, supranumit Flying Phoenix, China incearca sa acopere, in urmatorii ani, 60a din necesarul de avioane din productie proprie, mai ales ca, in prezent, companiile chineze platesc bani grei principalilor furnizori, Bombardier si Embraer. Autoritatile chineze au anuntat, in urma cu un an, ca incearca crearea unui produs „competitiv in industria aeronautica” si ca vor incerca sa gaseasca asistenta internationala, daca vor avea nevoie.

Lin Zouming, directorul general al AVIC, a sustinut, odata cu inaugurarea primului model de avion comercial chinezesc, ca industria asiatica din acest domeniu „a inceput o viata noua”.

„Avionul ARJ-21 ne transforma in parte a industriei mondiale de aeronautica, dar va trebui sa faca fata unui drum lung pentru a deveni un succes financiar”, a declarat Lin Zouming, citat de televiziunea nationala din China. AVIC a anuntat ca a primit deja o comanda de 100 de avioane de la compania Kupeng Airlines, iar numarul de aeronave ARJ-21 comandate pana in prezent se ridica la 170.