Ultima ediţie a „The Oprah Winfrey Show” va fi difuzată în această seară. Cea mai cunoscută prezentatoare TV din America se desparte de fanii ei după 25 de ani pentru a se concentra mai mult asupra postului ei de televiziune, OWN, titrează „The Telegraph”
„The Oprah Winfrey Show” s-a lansat în 1986, când Oprah Winfrey avea 32 de ani. Emisiunea a transformat-o pe prezentatoarea TV în una din cele mai influente personalităţi din showbiz şi i-a asigurat o avere estimată în 2010 de revista „Forbes” la 2,7 miliarde de dolari.
Oprah şi-a început cariera în liceu la un post de radio, pentru ca la doar 19 ani să fie co-optată ca prezentatoare de ştiri la un post local. În 1983 s-a mutat în Chicago pentru a se ocupa de o emisiune de jumătate de oră difuzată dimineaţa. Din 1986 emisiunea ei a fost redenumită, extinsă la o oră şi difuzată la nivel naţional. Show-ul care a consacrat-o pe Oprah a câştigat de 48 de ori premiul Emmy.
Ultima emisiune, filmată marţi, 24 mai Foarte multe vedete au fost intervievate de-a lungul timpului de cea care a captivat un număr impresionant de telespectatori. Prin emisiunea ei, Oprah a devenit, în primul rând, formatoare de opinie. „Oamenii au mai multă încredere în opinia ei decât în a lor”, spune Susan Harlow, autoarea unei cărţi care are ca subiect una din cele mai longevive emisiuni din S.U.A. Unii analişti estimează că sprijinul acordat de ea lui Barack Obama i-a adus acestuia cel puţin un milion de voturi în plus la alegerile din 2008 pentru stabilirea candidatului democraţilor la preşedinţie.
Ultima emisiune a vedetei americane a fost filmată marţi după-amiază în Chicago. Oprah i-a chemat pe fanii ei la ultima ediţie, iar aceştia au răspuns prompt, strângându-se încă de marţi dimineaţa în faţa studioului. Sally Rudy, una din persoanele aflate în faţa platourilor de filmare a declarat, conform „New York Times”, că Oprah „a ajutat-o să îşi crească copiii în ultimii 25 de ani”.
Unii telespectatori au avut şansa să participe la emisiunea de rămas bun. Aceştia i-au trimis scrisori vedetei explicând cât de mult înseamnă emisiunea pentru ei şi de ce îşi doresc să participe la ultima ediţie.
1 milion de dolari pentru 30 de secunde de reclamă în timpul ultimului show Oprah
După cele două ediţii speciale de luni şi marţi în care pe scena arenei de 13.000 de locuri au apărut vedete ca Madonna, Beyonce sau Tom Cruise, Oprah a decis ca ultimul episod să se desfăşoare într-un cadru mai restrâns. Încasările ultimei emisiuni, însă, se anunţă foarte mari. Companiile vor plăti în jur de un milion de dolari pentru 30 de secunde de publicitate în timpul ultimului episod în care va fi difuzat interviul cu fosta soţie a actorului şi guvernatorului Californiei, Arnold Schwarzenegger.