Filmul care îl critică pe Berlusconi a fost aplaudat la Cannes

Regizoarea italiană Sabina Guzzanti a fost ovaţionată la Cannes pentru controversatul său film despre gestionarea crizei din L'Aquila, oraş greu încercat în urma cutremurului devastator de anul trecut.

"Draquila: Italy Trembles" este un atac la adresa premierului italian Silvio Berlusconi şi a modului în care acesta a coordonat refacerea regiunii de după dezastru. Filmul sugerează că Berlusconi s-a folosit de tragedia care a lovit Italia pentru a-şi reface imaginea grav afectată în urma scandalurilor sexuale în care a fost implicat.

Ministrul italian al Culturii, Sandro Bondi, a refuzat invitaţia de a participa la festivalul de anul acesta, motivând că pelicula lui Guzzanti este "o gravă ofensă adusă întregului popor italian".

În discursul de 90 de minute susţinut înintea proiecţiei, regizoarea italiană a admis că a avut nevoie de ceva curaj pentru a vorbi deschis despre guvernul de la Roma, însă este de părere că filmul său a stârnit "reacţii pozitive". Oraşul fantomă Deşi Berlusconi a subliniat în repetate rânduri că gestionarea situaţiei din L'Aquila a fost una dintre reuşitele mandatului său, Guzzanti îl contrazice şi spune că acesta a fost prea preocupat cu organizarea summitului G8 ca să se mai intereseze şi de situaţia celor 60.000 de oameni rămaşi fără adăpost.

Filmul oferaă imaginea unui Berlusconi-vampir, care suge sângele unui oraş în ruină, care poartă numele Draquila, un joc de cuvinte între Dracula şi L'Aquila.

La un an de la cutremur, oraşul italian este în continuare la pământ, iar locuitorii sunt încă exilaţi.

Pentru realizarea acestui film, Guzzanti a intervievat câţiva dintre sinistraţii din L'Aquila. Ea a mărturisit că "a avut nevoie de ceva timp" pentru a-i convinge pe oameni să vorbească în faţa camerelor şi a adăugat că majoritatea celor care au vorbit erau pensionari care nu se temeau de consecinţe.

Filmul "Draquila: Italy Trembles", prezentat în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, a fost primit deosebit de favorabil de către italieni care, deşi cunoşteau realităţile din  L'Aquila, au fost şocaţi să le vadă prezentate cu atâta acurateţe.