„Fenechiu SRL” vrea s? privatizeze ?i s? concesioneze tot ce se poate, renun?? greu la autostr?zi ?i nu vrea s?-i fac? cadou portul lui Maz?re

Ministrul desemnat al Transporturilor, Relu Fenechiu, spune c? regret? faptul c? nu se va ocupa de partea de autostr?zi ?i le-a explicat mini?trilor c? în opinia lui tot trebuie concesionat sau privatizat: hoteluri, terenuri, cl?diri, 40% din liniile ferate.

În plus, noul ministru vrea ca mai multe drumuri na?ionale s? poarte denumirea de drumuri regionale, ?i doar cele europene ?i cele na?ionale mai mari s? r?mân? DN-uri. Acesta a recunoscut pe holurile Parlamentului c? vrea s? reorganizeze CNADNR-ul, chiar dac? institu?ia nu va mai fi în subordinea lui, dar ?i faptul c? noua reorganizare a ministerelor ar putea bloca programele derulate de Ministerul Transporturilor cu finan?are de la Uniunea European?. „Da, regret c? nu sunt ?i autostr?zile în subordinea mea datorit? faptului c? aici am multe proiecte pe care le-am sus?inut timp de 8 ani de zile în Parlament dar sunt convins c? voi avea o foarte bun? colaborare cu ministrul delegat pentru infrastructuri Dan ?ova”, a spus ministrul Transporturilor pe holurile Parlamentului. Pe de alt? parte, chiar dac? acesta a explicat c? a f?cut strategiile pe transporturi a partidului timp de opt ani, el a avut nevoie de ajutorul secretarului de stat  din cadrul ministerului pe care în va conduce, Septimiu Buza?u, pentru a r?spune la întreb?rile parlamentarilor.

  • Fenechiu pierde în fa?a lui ?ova

Deputa?ii nu ?tiau pe cine s? întrebe de autostr?zi La audierile care au avut loc la comisii de specialitate din Camera Deputa?ilor ?i din Senat, în momentul în care r?spundea întreb?rilor parlamentarilor Fenechiu lâng? el se afla ?i ministrul Marilor Proiecte, Dan ?ova, care ar urma s? gestioneze autostr?zile, potrivit premierului Victor Ponta. Iar, în momentul în care Relu Fenechiu ?i-a prezentat proiectele în ceea ce prive?te autostr?zile din România, parlamentarii au reac?ionat dur: „Dumneavostr? sunte?i cu inten?ile ?i domnul ?ova cu banii?”. În plus, parlamentarii le-au cerut s? se l?mureasc? cine ?i cu ce se va ocupa:  cine va gestiona fondurile Europene ?i cine va administra drumurile na?ionale ?i atutostr?zile. Deocamdat?, nu îi d? portul lui Maz?re Noul Ministru al transporturilor le-a mai explicat deputa?ilor ?i senatorilor c?, deocamdat?, trecerea Portului Constan?a la autorit??ile locale nu a fost stabilit?, prioritar? fiind dezvoltarea Portului. „Deocamdat? nu am luat o decizie. Important este s? dezvol?i Portul Constan?a, conteaz? mai pu?in cine îl administreaz?”, a explicat ministrul la ie?irea de la audieri.

  • Târguiala final? în USL. ?ova ia autostr?zile de la Fenechiu, Dragnea pierde prefec?ii

Parlamentarii PSD de Constan?a au depus în luna noiembrie la Parlament un proiect de lege care prevede transmiterea f?r? plat? a 55% din ac?iunile CNAPM c?tre cinci unit??i administrativ-teritoriale locale. Astfel, noua structur? a ac?ionariatului CNAPM ar urma s? fie: Consiliului Local Municipal Constan?a - 51%, Consiliul Jude?ean Constan?a - 15%, Consiliul Local Agigea - 4%, Consiliul Local N?vodari - 3%, Consiliul Local Municipal Mangalia - 2%, Fondul Proprietatea - 20% ?i Ministerul Transporturilor ?i Infrastructurii - 5%. Noul proiect legislativ vine în completarea demersului ini?iat în 2008 de aceia?i parlamentari PSD de Constan?a, când s-a reu?it transmiterea c?tre Consiliul Local ?i Consiliul Jude?ean Constan?a a primelor pachete de câte 20% de ac?iuni de?inute de Ministerul Transporturilor la CNAPM ?i la Aeroportului Interna?ional „Mihail Kog?lniceanu”. Liderul PSD Constan?a, Radu Maz?re, a declarat luna trecut? c? exist? „o voin?? politic?” a USL ?i „un acord” între el ?i premierul Victor Ponta referitor la proiectul de lege privind transferarea ac?iunilor Portului Constan?a c?tre autorit??ile locale. Se bag? în curtea lui ?ova Tot pe holurile Parlamentului, în timp ce ministrul Marilor Lucr?ri, Dan ?ova, era audiat de parlamentari, Fenechiu a povestit cum vrea s? reorganizeze Compania Na?ional? de Autostr?zi ?i Drumuri Na?ionale, chiar dac? institu?ia nu va mai fi în administrarea lui.

  • Învestirea Guvernului Ponta 2 în Parlament - un fleac

Acesta a explicat c? la minister vor r?mâne doar drumurile na?ionale, ?i va fi creat? o autoritatea pentru administrarea acestora, iar autoritatea de dezvoltare va trece la departementul pentru infrastructur? public?, aflat în subordinea ministrului delegat Dan ?ova. Manager privat la CFR Marf? Noul ministru a mai explicat c? CFR Marf? va avea management privat, iar la privatizare vor fi scoase doar 20% din ac?iuni, a declarat vineri, ministrul desemnat al Transporturilor, Relu Fenechiu, cu ocazia audierilor în comisiile de specialitate ale Parlamentului. „Nu cred c? societ??ile care au pierderi trebuie privatizate. Întâi este necesar? ob?inerea de profit ?i apoi putem trece la privatizare. La CFR Marf? trebuie s? implement?m management privat ?i apoi vom trece la scoaterea la privatizare doar a unui procent de 20 la sut?”, a explicat ministrul desemnat al Transporturilor. CFR Marf? trebuia s? fie privatizat? pân? la 31 decembrie 2012, conform în?elegerii cu Fondul Monetar Interna?ional. Pentru acest lucru era necesar un ultim aviz din partea CSAT.

  • MINI?TRII AU DEPUS JUR?MÂNTUL. Traian B?sescu: ”În cazul în care nu ?ti?i tot, pute?i apela la mine. Sunt sigur c? ?ti?i mai mult decât tot”

Acest ultim aviz nu a venit, ceea ce a dus la amânarea privatiz?rii. Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integral? a societ??ii iar, în perioada urm?toare, în lipsa unui aviz de la CSAT, necesar având în vedere c? CFR Marf? este o companie strategic?, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei ?i realizarea altor proceduri, pentru preg?tirea privatiz?rii ulterioare a societ??ii. Societatea CFR Marf? se afl? într-o situa?ie extrem de delicat?, cu datorii de 450 milioane de euro în acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la începutul anilor 2000. De asemenea, nici situa?ia parcului rulant nu este mai bun?, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmând s? fie vândute la fier vechi pentru c? au durata de via?? dep??it?. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din România, nu a vizat managementul, ci marea mas? a salaria?ilor, de la 30.500 de angaja?i în 1998, la înfiin?are, compania ajungând la doar 9.100 salaria?i în prezent. Compania de?inea în 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane ?i peste 900 locomotive. CFR Marf? are prev?zute în bugetul pentru 2012, publicat în Monitorul Oficial, venituri de peste 1,222 miliarde lei ?i cheltuieli de 1,317 miliarde lei, urmând s? încheie anul cu pierderi estimate la 95 milioane lei.

  • Criz? major? în USL. Cearta pe bani amân? audierile mini?trilor

Bugetul pentru 2012 al companiei prevede cheltuieli de investi?ii în sum? de 97,416 milioane lei, din care 82,6 milioane lei din surse proprii. Crean?ele restante pentru acest an au fost stabilite la 409 milioane lei. CFR Marf? este totu?i lider pe pia?a transporturilor feroviare de marf? din România, cu o cot? de pia?? de 61,1% pentru m?rfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.