Femeile nu ştiu să-şi facă reclamă ca să promoveze

Femeile nu ştiu să-şi facă reclamă ca să promoveze

Reprezentantele sexului frumos refuză să-şi pună în valoare contribuţiile personale la locul de muncă, arată un studiu internaţional.

Femeile sunt propriii lor duşmani la locul de muncă, conchide un studiu internaţional, care arată că reprezentantele sexului slab sunt mai puţin înclinate decât bărbaţii să se autopromoveze şi să-şi facă relaţii. Potrivit Reuters, studiul face parte din cartea „Psihologia reticenţei vânzărilor prin telefon“, scrisă de cercetătoarea americană Shannon L. Goodson, şi compară performanţele obţinute de 11.500 de femei şi 16.700 de bărbaţi din 34 de ţări.   Goodson arată că femeile care lucrează din Marea Britanie, Statele Unite şi China sunt mai înclinate să-şi promoveze interesele, cele din Noua Zeelandă şi Suedia fiind cele mai timide, înaintea celor din Australia şi Canada. Pe ansamblu însă, femeile nu fac suficiente eforturi pentru a promova în carieră, a apreciat Goodson. „Nu femeile au creat plafonarea, acea barieră invizibilă considerată vinovată de limitarea abilităţilor lor de a câştiga cât merită, dar ele contribuie la menţinerea ei“, a declarat cercetătoarea.   Munca nu e suficientă

„Capacitatea de a atrage atenţia la serviciu asupra contribuţiilor şi a competenţelor tale a devenit o parte importantă a managementului carierei, fiind ceva ce majoritatea femeilor nu vor sau nu pot să facă într-o manieră la fel de constantă ca bărbaţii“, a adăugat ea. Cercetările făcute de Goodson au relevat că, în timp ce bărbaţii nu au probleme în a se lăuda cu contribuţiile lor, uneori chiar minţind, femeile încă se agaţă de mitul potrivit căruia autopromovarea este „inacceptabilă social“, „nefeminină“ şi „suspectă din punct de vedere moral“.

„Ele cred că numai munca asiduă în sine este suficientă pentru a le asigura un salariu şi un statut echivalent cu al colegilor lor bărbaţi. Munca de calitate este importantă, dar ea în sine nu poate, aşa cum susţine mitul, să vorbească în nume propriu - trebuie să i se dea o voce“, subliniază Goodson.   Egoism între „surori“

Studiul ei a mai relevat că femeile care au reuşit să urce pe scara ierarhică au tins în acelaşi timp să „ia scara cu ele“, uneori sabotând şansele de promovare ale altor femei. Această parte a studiului, care a fost realizată în principal în Statele Unite, a evidenţiat faptul că femeile în funcţii de conducere nu prea dau dovadă de sprijin faţă de restul personalului de acelaşi sex. „Din acest motiv, femeile intervievate în studiu practic preferă managerii bărbaţi, susţinând că bărbaţii sunt mai coerenţi şi mai corecţi decât femeile“, a conchis Goodson.

Ne puteți urmări și pe Google News