Fake-Influencerii și trucurile pe care le folosesc pentru a deveni faimoși

Fake-Influencerii și trucurile pe care le folosesc pentru a arăta că sunt faimoși sunt scoase la lumină de un documentar HBO.

Fake-Influencerii și trucurile pe care le folosesc

Un regizor scoate la iveală multor trucuri inteligente folosite de influencerii de pe rețelele sociale pentru a-și falsifica drumul spre faimă, dezvăluind cât de ușor este să creezi o identitate online aspirațională în doar câțiva pași simpli. Scriitorul-regizor Nick Bilton descoperă aceste strategii într-un nou documentar HBO, Fake Famous, care va avea premiera în februarie. În documentar urmărește trei tineri în timp ce încearcă să construiască o carieră de succes ca influencer: actrița aspirantă Dominique Druckman, studentul la artă Wiley Heiner și designerul Chris Bailey .

Pe parcursul unui an, Bilton a filmat cum se folosește de o serie de trucuri simple pentru a le fabrica o reputație online, cumpărând adepți și fabricând un stil de viață luxos - până în momentul în care o duce pe Dominique, cel mai de succes cobai al său, la nivelul celor 342.000 de urmăritori pe Instagram pe care îi are astăzi.

Fake-Influencerii și trucurile pe care le folosesc: au o mulțime de adepți falși

„Când te uiți pe Instagram, există peste 140 de milioane de oameni care au peste 100.000 de adepți”, a explicat Bilton, în vârstă de 44 de ani, pentru New York Post. „Cum se face că întreaga populație din Rusia poate fi percepută ca fiind faimoasă? Nu este posibil așa ceva'

Este destul de ușor să plătești pentru acești fani falși, care nu sunt oameni adevărați, ci mai degrabă roboți care urmează algoritmi și se comportă ca oameni adevărați.

„A fost cu adevărat șocant să vedem cât de persuasivi au fost, câți bani intră în aceste tehnologii și cum companiile de tehnologie nu au cu adevărat dorința de a face nimic, pentru că le umflă profitul”, a adăugat Bilton.

În documentarul său, Bilton a mers pe site-uri web ca Famoid.com pentru a achiziționa adepți și aprecieri: cei 7.500 de adepți și 2.500 de aprecieri l-au costat 119,60 dolari. „Nu trebuie să mergeți la dark web sau altceva, trebuie doar să mergeți pe internetul și puteți cumpăra aproape orice doriți”, a spus el. Bilton s-a angajat cu adevărat în proiect, cheltuind 15.000 de dolari pe mai mult de 300 de site-uri de cumpărare de adepți pentru cei trei influenceri ai săi - dar el crede că o persoana obișnuită s-ar putea face faimoasă cu doar 2.000 de dolari.

Schema îi poate determina pe unii să se întrebe de ce merită să dea banii, deoarece niciunul dintre acești roboți nu sunt adevărați admiratori. Dar obiectivul general este de a face oamenii să pară mai populari decât sunt în realitate - și cu cât apar mai populari, cu atât vor atrage mai mulți adepți reali. Mai important, un număr mare de adepți poate duce la oferte de sponsorizare, inclusiv cadouri gratuite și chiar o mulțime de bani.

Ce înseamnă să fii fake-influencer

Termenul „influencer” nu s-a născut în timpurile moderne. De fapt, a fost inventat de Michael Blatter, un inovator al marketingului, la începutul anilor '90. Blatter a utilizat „Trend Influence Marketing”, cum l-a numit el, ca să aducă țigările Camel în rețeaua lui de cluburi de noapte. Într-un document de 33 de pagini folosit în cadrul multor cursuri de marketing, Blatter a subliniat o strategie perfidă de a plasa anumite branduri de țigări în mâinile barmanilor, transformându-i în propovăduitori care le dădeau țigări gratis clienților care lăsau bacșișuri generoase.

Trei decenii mai târziu, strategia a devenit mult mai ușor de cuantificat prin medii ca Twitter, Instagram și Youtube, scria revista VICE

Potrivit Marketing Hub, un „nano-influencer” cu 1.000 până la 10.000 de adepți pe Instagram poate câștiga până la 100 de dolari pe postare, în timp ce „mega-influențatorii” cu un milion de adepți sau mai mult pot câștiga 10.000 de dolari pentru o singură postare.

Dominique, de exemplu, a atras în curând branduri care făceau oferte de sponsorizare și călătorii gratuite. De asemenea, a înregistrat mai multe audiții ca actriță, o dată ce numărul de adepți a ajuns la 100.000.

Cu toate acestea, există un singur obstacol: Din când în când Instagram curăță adepții falși, ștergând conturile care par a fi roboți sau spam.

„[Influențierii pot] falsifica toate costurile plătite, excursii de camping gratuite, astfel încât mai târziu să poată obține o excursie de camping gratuită, toate costurile plătite”, a spus Bilton în film. "Falsifică drumețiile în Redwoods, astfel încât să poată încerca să obțină echipamente și sponsorizări gratuite pentru drumeții. Falsifică upgrade-uri gratuite la clasa întâi sau călătorii cu avioane private.

Trucurile folosite pentru a crea iluzia de bogăție

Falsificarea mediului dvs. poate fi destul de ușoară. În documentar, influențatorul fals Dominique pozează și se etichetează ca fiind la Beverly Hills Four Seasons, un hotel de cinci stele. În realitate, se afla în curtea regizorului Bilton. De asemenea, s-a pozat în prim-plan cu capul într-o piscină pentru copii decorată cu petale false de trandafir pentru a simula un tratament spa.

„Sala de sport privată” a designerului Chris din Beverly Hills a fost filmată într-un depozit. Iar la final, trucul maxim: decât să risiească banii pe șampanie, influencerii au băut suc de mere în pahare de șampanie.