Numai 13% dintre utilizatori s-au gândit la acest aspect (făcând planuri în ceea ce privește conturile de pe social media după moartea lor), potrivit unui sondaj realizat în 2017 de Asociația Digital Legacy (DLA).
"Platformele sociale media înțeleg acum că trebuie să aibă o politică după încetarea vieții", a declarat James Norris, fondatorul DLA, pentru Euronews. "Una dintre principalele probleme este atunci când vine vorba de moartea dvs. digitală", a explicat el. recomandând oamenilor să se documenteze în această privinţă.
Reguli privind utilizatorii decedaţi de pe Facebook
Utilizatorii Facebook pot numi pe cineva apropiat care ar avea apoi acces la cont după moarte. Acea persoană poate să se ocupe de contul memorializat sau să îl șteargă. În cazul în care nu s-a făcut acest lucru legat de utilizator, Facebook memorează contul atunci când îşi dă seama de moartea utilizatorului. Odată memorializat, contul nu poate fi conectat și rămâne vizibil pentru prietenii din listă, în conformitate cu setările Facebook.
Pentru a elimina un cont de utilizator decedat, Twitter solicită unei persoane autorizate să acționeze în numele proprietarului sau un membru de familie imediat după deces. Ei vor trebui să furnizeze detalii, inclusiv informații despre decedat, o copie a identității lor și o copie a certificatului de deces al utilizatorului, în conformitate cu Centrul de ajutor Twitter.
Google, ca şi Facebook permite utilizatorilor să numească o persoană care să fie responsabilă de cont după moartea lor. Acest așa-numit "Manager de cont inactiv" poate accesa informațiile despre cont și șterge contul. Dacă nu este desemnată o astfel de persoană, membrii familiei pot să intre în contact pentru a solicita ștergerea contului. Cu toate acestea, Google subliniază pe pagina sa de asistență că "orice decizie de a satisface o cerere privind un utilizator decedat va fi făcută numai după o examinare atentă".