Atenţie mare! Facebook şi Google continuă să se folosească de informaţiile private în ciuda legislației UE. Cum ne PĂCĂLESC

Facebook și Google îi împing pe utilizatori să facă schimb de informații private în ciuda noilor legi UE privind protecția datelor, menite să ofere utilizatorilor mai mult control și alegere, arată un nou studiu guvernamental norvegian.

Consiliul Norvegian al Consumatorilor a constatat că actualizările de confidențialitate ale giganților tehnici americani se confruntă cu noul Regulament general privind protecția datelor (GDPR), care obligă companiile să clarifice ce alegeri au oamenii atunci când fac schimb de informații private.  "Aceste companii ne manipulează în schimbul de informații despre noi", a declarat directorul serviciului digital al consiliului, Finn Myrstad.

"Acest lucru este în contradicție cu așteptările consumatorilor și cu intenția noului regulament", s-a concluzionat în  studiu. Myrstad a declarat că practicile au arătat "o lipsă de respect pentru utilizatorii lor și eludează noțiunea de a oferi consumatorilor controlul asupra datelor lor personale".

Cazul pentru noile legi a fost amplificat de recentele scandaluri privind recoltarea datelor utilizatorilor Facebook de către British consulting Cambridge Analytica pentru alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA.  Informațiile pentru acest raport au fost colectate de la mijlocul lunii aprilie până la începutul lunii iunie, la câteva săptămâni după intrarea în vigoare a normelor UE.

Raportul a arătat că Facebook și Google stabilesc de multe ori opțiunea cea mai puțin confidențială pentru confidențialitate  și că utilizatorii rar schimba setările preselectate.  Opțiunile care țin de confidențialitate "necesită mai multe clicuri și sunt adesea ascunse", a spus acesta.

"În multe cazuri, serviciile ascund faptul că utilizatorii au foarte puține opțiuni reale și că schimbul de date cuprinzător este acceptat doar prin utilizarea serviciului".  Însă Facebook a respins miercuri acuzaţiile.

  "Am făcut politicile mai clare, setările noastre de confidențialitate au fost mai ușor de găsit și au fost introduse instrumente mai bune pentru accesul, descărcarea și ștergerea informațiilor de către utilizatori", a declarat purtătorul de cuvânt pentru compania norvegiană NRK.

Gigantul social media și Google se confruntă deja cu primele  plângeri oficiale în temeiul noii legi, după ce un austriac a acuzat că "a forțat utilizatorii să-și dea consimțământul pentru utilizarea informatiilor personale".  Companiile pot fi amendate cu până la 20 de milioane de euro sau patru la sută din cifra de afaceri anuală globală pentru încălcarea noilor reguli stricte  pentru Uniunea Europeană, fiind vorba de o piață de peste 500 de milioane de persoane.