"Fabrica de permise" şi-a închis porţile

"Fabrica de permise" şi-a închis porţile

În această dimineaţă, de la ora 8.30, în sala de examen a Serviciului Permise Auto Piteşti s-a desfăşurat, pentru prima dată în România, examinarea computerizată pentru obţinerea permisului auto. Primii 10 candidaţi care aveau să fie examinaţi prin noua metodă erau destul de emoţionaţi, mai ales că unii dintre ei nu erau familiarizaţi cu calculatorul. "Sper să fie bine, mai ales că an învăţat destul mult’’, spunea o concurentă, înainte de a intra în sala de examen. Avea să iasă după aproape 20 de minute.

Picase cinci grile, iar calculatorul i-a indicat faptul că nu mai are nicio şansă să promoveze examenul. După alte câteva minute, aveau să mai iasă alţi trei concurenţi. Nici ei nu avuseseră prea mult succes.

"E a doua oară când dau examenul teoretic pentru permis. Cu calculatorul mi s-a părut mai uşor, dar am picat! Data viitoare sper să fie bine’’ , ne-a declarat unul dintre candidaţi. Al cincilea candidat a fost singurul din serie care a promovat examenul.

"Nu mai citiţi măi din grilele alea, că vă induc în eroare!’’ Deşi optimişti la începutul zile, următorii 10 candidaţi care aveau să dea sala de la ora 9.00 au fost descurajaţi de rezultatele slabe înregistrate de cei de dinaintea lor. Unii dintre ei îşi mai aruncau ochii pe câte o grilă, sperând să aibă un succes mai mare decât precedenţii.

"Nu mai citiţi măi, din grilele alea, că mai rău vă induc în eroare. Citiţi legea! Dacă citiţi legislaţia, e imposibil să picaţi examenul’’, se răstea Mihail Ciobanu, unul dintre examinatori, la candidaţii care aveau să intre în sală după câteva minute.

Tot de la dumnealui am aflat că, în următoarea perioadă, candidaţii din Argeş vor susţine examenul de permis cu examinatori din alte judeţe.

Acest sistem de susţinere a examenului auto este o premieră pentru România şi a fost implementat în urma arestării a 22 de angajaţi de la Serviciul Permise Auto, în urmă cu două săptămâni, care au ajutat în numeroase rânduri la fraudarea examinărilor.

Sistemul funcţionează în felul următor: cu o zi înainte de data examenului, candidatul se duce la registratura instituţiei, de unde primeşte un buletin cu un cod de bare, prin care îi este repartizată ora examinării, precum şi numele examinatorului pentru proba practică. Când ajunge în faţa "calculatorului examinator’", candidatul îşi va introduce datele de identificare şi categoria pentru care susţine examenul.

După aceea, timp de 30 de minute, acesta este obligat, pentru a promova examenul teoretic, să răspundă corect la cel puţin 22 din 26 de grile. Examenul se întrerupe automat în momentul în care candidatul răspunde greşit la cinci întrebări sau dacă în spatele candidatului se află cineva.

"Sper ca Argeşul să nu se mai confrunte cu un asemenea scandal! Sunt convins că, de azi înainte, corectitudinea şi transparenţa vor fi cuvintele de ordine la acest serviciu", a declarat prefectul Ion Popa.

CITIŢI ŞI:

Piedone nu putea lua permis la cinci categorii!

Haos la serviciul de permise auto din Argeş

Angajaţii „fabricii“ de permise auto, trimişi după gratii

Încă un scandal cu carnete auto false

Viitorii şoferi se vor urca la volan după ce vor face mai întâi ore de legislaţie

Carnete de şofer contra 3.000 de euro

"Videanu: Piedone a dat mită la Piteşti pentru permisul de conducere"!

(12:27)

Ne puteți urmări și pe Google News